Echipa de muncitori a încercat, vineri, să asfalteze strada Pictor Dumitru Norocea din Curtea de Argeș, lucrarea fiind prevăzută a fi realizată cu mult timp înainte de decesul Reginei Ana, pentru că, susține edilul Constantin Panțurescu, drumul necesita reparații urgente.
Locuitorii din zonă s-au opus, însă, pe motiv că strada este construită de regalitate pe vremea lui Carol I, din piatră de granit, și au cerut autorităților să oprească asfaltarea sau măcar să scoată și să păstreze piatra istorică la loc de cinste. Potrivit localnicilor, strada este una dintre puținele neasfaltate din municipiu, dar este pavată cu piatră cubică pe vremea regalității și nu vor să se schimbe acest lucru.
Ei cer edilului să găsească o altă soluție.
„Trebuie să păstrăm trecutul acestui oraș. Această stradă a fost denumită cu mult timp în urmă
„Era necesar să fie reparată, nu asfaltată! Pietroaiele, cuburile de pe bulevard unde sunt? Puteau să le aducă aici. Pe vremea când l-au adus pe Regele Ferdinand de la gară pe aici era un bulevard cu pomi de-o parte și de alta (…) Strada asta trebuie reparată, să mai avem și noi ceva de pe vremea aia!”, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, o localnică nemulțumită de decizia autorităților.
Un alt localnic, Nicolae Savu, a spus: „Nemulțumirea principală e că nu se recuperează piatra cubică, care este monument istoric al orașului. Pe această stradă, care s-a numit
Față în față cu nemultumiții, muncitorii au strâns utilajele și s-au retras în zona Mănăstirii Curtea de Argeș, după ce au apucat, totuși, să toarne smoală pe o bandă.
Primarul Constantin Panțurescu a declarat că strada va rămâne în acest stadiu până la prima sedință a Consiliului Local, care va avea loc în ultima zi de marți din luna august, în timpul căreia se va decide ce se va întâmpla cu piatra cubică și dacă strada se va asfalta sau nu.
Directorul Serviciului de Gospodărire Comunală din cadrul Primăriei Curtea de Argeș, Ion Niță, a declarat că strada reprezintă un pericol pentru trafic.
„Nu știu ce valoare istorică are piatra din Cluj care s-a scos, nu știu ce valoare istorică are piatra din București peste care s-a turnat covor asfaltic, dar pot să spun că această stradă devenise un pericol public pentru circulație și este la ora actuală un pericol public”, a spus Ion Niță.