Prima pagină » Știri » Cum își primește România vizitatorii: gunoaie pe kilometri întregi lângă Vama Nădlac

Cum își primește România vizitatorii: gunoaie pe kilometri întregi lângă Vama Nădlac

Cum își primește România vizitatorii: gunoaie pe kilometri întregi lângă Vama Nădlac
Gunoaie pe kilometri întregi lângă Vama Nădlac, principala poartă de intrare în țară dinspre Vest

Șoferii care intră sau ies din țară prin Vama Nădlac, mulți dintre ei turiști străini, observă că pe marginea DN7, lângă orașul Nădlac, șanțurile sunt pline de pet-uri, pungi, ambalaje și alte tipuri de gunoaie, aruncate de către șoferii de camioane care staționează în coloane uneori și două zile pentru a intra în Ungaria, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Fermierii din Nădlac, care dețin terenurile din zonă, se plâng că vântul le umple parcelele agricole cu pungi și hârtii purtate de vânt, iar orice acțiune de eliminare a deșeurilor nu are efect mai mult de câteva zile, pentru că acestea apar din nou.

Primarul orașului Nădlac, Vasile Ciceac, a declarat, luni, corespondentului MEDIAFAX, că mizeria este vizibilă pe o distanță de opt kilometri înainte de intrarea în oraș dinspre Arad.

„Primii doi-trei kilometri de la marginea orașului sunt dezastru, pentru că acolo camioanele staționează în permanență. La sfârșit de săptămână, când în Ungaria este închis tarficul greu iar coloana de camioane crește pe DN7, se face mizerie și mai mare, pentru că unii șoferi stau aici și două zile”, a declarat edilul.

Acesta a spus că întreținerea curățeniei intră în responsabilitatea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, dar că administrația locală este nevoită să intervină periodic din cauza cantităților mari de gunoaie adunate.

„Suntem principala poartă de intrare din vestul țării, nu putem să așteptăm să vină cei de la CNADNR, pentru că orașul nostru se face de râs. Noi îi scoatem o dată pe lună pe beneficiarii ajutorului minim garantat să facem curățenie și de fiecare dată adunăm sute de saci de gunoaie. Mai mult nu avem capacitatea să facem pentru că ne-ar trebui angajați care să se ocupe exclusiv de acest sector de drum”, a declarat primarul.

Acesta a adăugat că problema s-a accentuat în ultimii șapte ani, pentru că înainte administrația locală impunea o taxă de 10 lei șoferilor de camioane pentru staționare, bani din care se făcea curăenie.

„Au fost proteste ale transportatorilor și o presiune imensă pe noi să renunțăm la taxă, de aceea s-a ajuns să nu mai facă nimeni întreținerea. Din păcate, imaginea țării are de suferit pentru că pe aici trec mii de turiști străini”, a declarat edilul.

Autoritățile locale speră că problema va dispărea după ce autostrada pan-europeană se va conecta la frontieră cu șoseaua de mare viteză din Ungaria, iar șoferii vor ocoli orașul. Acest lucru ar urma să se întâmple cel mai devreme în iulie.

Citește și