Fiecare asigurat se poate informa la casa de asigurări de sănătate de care aparține cu privire la consultațiile de care a beneficiat într-o anunită perioadă și, eventual, de tratamentele ce i-au fost prescrise, a anunțat luni, într-o conferință de presă, președintele CNAS, Doru Bădescu.
Șeful Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) a spus că, din cauza multiplelor nereguli constatate de la numirea sa în funcție, a luat măsuri de înlăturare a acestora, una fiind „mediatizarea dreptului asiguratului de a se informa asupra prestațiilor medicale raportate în sistemul informatic unic integrat pentru o perioadă dată”.
„Orice asigurat poate merge la Casa de Asigurări de Sănătate de care aparține să solicite, pe baza CNP, informații în legătură cu prestațiile medicale raportate pe numele său. Prin această măsură, s-a pus în practică o prevedere legală potrivit căreia asiguratul, în calitate de contribuabil și de beneficiar, poate verifica prestațiile cu care este înregistrat în baza de date a sistemului de asigurări de sănătate”, a explicat Bădescu.
Președintele CNAS a mai spus că, prin această măsură, s-a atras atenția furnizorilor de servicii medicale că pot fi verificați chiar de către pacienții pe care îi au în evidență.
Totodată, CNAS a demarat mai multe acțiuni privind verificarea operativă a verdicității serviciilor raportate spre decontare de furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive, înainte ca aceștia să-și primească banii. Aceste verificări se fac lunar și îi vizează pe toți furnizorii, a precizat Bădescu.
Președintele CNAS a dispus și verificarea, la nivel național, a modului de derulare a programului național de diabet zaharat, privind respectarea protocoalelor pentru acordarea tratamentului, dar și a dreptului de prescriere a medicamentelor specifice.