Noua formulă de calcul a taxei auto, redenumită timbru de mediu, generează în unele situații diferențe mari de plată față de vechiul algoritm de calcul, cu toate că parametrii sunt similari, principala modificare fiind ponderea mai mare a emisiilor de dioxid de carbon.
Astfel, în funcție de capacitatea cilindrică, emisiile de CO2, norma și anul de fabricație, unii șoferi vor fi nevoiți să scoată din buzunar chiar și cu 80% mai mult pentru achitarea timbrului de mediu, în timp ce românii care s-au orientat către modele cu emisii reduse vor plăti chiar și de cinci ori mai puțin conform noii formule.
Timbrul de mediu va fi plătit o singură dată, la prima înmatriculare sau la prima transcriere, precum și în cazul tranzacțiilor civile, respectiv pentru autoturismele moștenite sau dobândite în urma partajului. Singurele persoane scutite de la plata noii taxe auto sunt cele cu dizabilități.
Prin aplicarea timbrului de mediu, Fondul de Mediu este estimat să crească față de 2012 cu 100 de milioane de lei, în situația în care românii vor opta pentru aceleași modele de mașini ca și în 2012, notează Mediafax.
Exemplele de mai jos ilustrează diferențele dintre sumele pe care șoferii trebuie să le achite anul acesta față de cuantumul taxei auto calculat conform formulei din 2012.
Sursă: Gândul pe baza datelor Ministerului Mediului