Prima pagină » Știri » Cum se lucrează la centura unui oraș din România: Cinci muncitori şi trei şefi!

Cum se lucrează la centura unui oraș din România: Cinci muncitori şi trei şefi!

Cum se lucrează la centura unui oraș din România: Cinci muncitori şi trei şefi!

Sosit într-o vizită pe şantierul variantei ocolitoare a Bârladului, Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor, a dat peste o scenă demnă de o operă a lui Caragiale. Oficialul a constatat că mai mult se stătea decât se muncea, iar cele câteva persoane care îl însoţeau depăşeau ca număr muncitorii de pe şantier.

Consilierul ministrului Transporturilor, Cătălin Urtoi spune că prin sosirea lui, a primarului din Bârlad, a unei alte persoane din Primărie şi a şoferului au depăşit numărul de muncitori care lucrau la un podeţ.

„Astăzi (n.r. 13 iulie) am fost la Bârlad, unde la solicitarea primarului Dumitru Boroş (PNL) am efectuat o vizită de aproximativ două ore pe şantierul variantei ocolitoare Bârlad. Este a treia vizită pe care o fac pe acest şantier în ultimele cinci luni de zile. Din păcate situaţia nu este deloc bună pe acest şantier, care are termen finalizare Decembrie 2023! O variantă ocolitoare de 11,281 kilometri, care a avut ordin de începere a execuţiei în 06.08.2020 şi care din august 2021 este într-o fază de stagnare. Astăzi erau pe şantier cinci muncitori şi trei şefi, plus cinci camioane, un greder şi două compactoare”, precizează Cătălin Urtoi.

La un moment dat, prin sosirea mea şi a domnului primar, plus o persoană din Primărie şi şoferul cred că am depăşit numărul de muncitori care cofrau la un podeţ. Am vizitat şi noua groapă de împrumut din localitatea Perieni, care este la aproximativ doi kilometri de şantier şi este organizată pentru a începe exploatarea în maxim 30 zile, după ce se finalizează cu toate avizele. Şeful de şantier m-a informat că această groapă de împrumut (a treia) va asigura tot materialul de umplutură pentru întreg aliniamentul variantei ocolitoare”, mai spune Cătălin Urtoi.

De cealaltă parte, primarul Bârladului a văzut vizita lui Cătălin Urtoi ca pe „un dialog care a continuat într-un cadru lărgit, cu inginerii constructori, printre care şi reprezentantul antreprenorului. Cătălin Urtoi a inspectat fiecare segment realizat până acum şi a solicitat detalii tehnice şi logistice, pentru a le comunica responsabililor de la Ministerul Transporturilor.”

Primarul recunoaşte că sunt unele probleme la realizarea variantei ocolitoare a Bârladului, dar speră ca întârzierile în efectuarea lucrărilor să fie recuperate în viitorul apropiat.

„În linii mari, a fost o discuţie pur tehnică. Domnul Urtoi şi-a notat toate constatările pe care le-a făcut ca specialist în construcţii. Se pare că sunt câteva lucruri de remediat pe şantier, mai sunt chestiuni de reglat, dar ce e important pentru noi este că lucrările continuă. Nu în ritmul pe care ni-l dorim eu, împreună cu cetăţenii Bârladului, dar sper că după această vizită, care este până la urmă un semn pozitiv, lucrurile vor evolua mai rapid. Cum nicio decizie legată de varianta ocolitoare nu stă în mâna Bârladului, nu ne rămâne decât să aşteptăm măsuri menite să recupereze din decalajul apărut în timpul căt lucrările au fost blocate. Demersurile mele, ca primar, continuă. Repet: pentru mine nu va conta niciodată culoarea politică a celor care stau în spatele uşilor la care bat. Important este ca Bârladul să aibă varianta ocolitoare care ne va scăpa de povara traficului greu”, a declarat primarul Dumitru Boroş.

Marinela Sârbu este absolventă a Facultății de Jurnalism în cadrul Universității Hyperion din București. În presa scrisă, a activat timp de doi ani ca redactor pe secția Externe în cadrul agenției ... vezi toate articolele

Citește și