Primăria Sibiu a editat și tipărit, la începutul lunii ianuarie, primul pliant turistic care anunță tema anului 2013, anume Sibiu Smart. Pliantul inscripționat cu logo-ul Sibiu Smart este împărțit în 19 secțiuni care prezintă principalele atracții ale Sibiului, de la evenimente culturale la plimbări cu trăsura sau cu bicicleta prin împrejurimile orașului.
Pliantul a fost tipărit în limba germană, în 5.000 de exemplare, special pentru Târgul de Turism din Viena care este în plină desfășurare.
Variantele în limba română și engleză vor fi tipărite în următoarea perioadă și vor fi disponibile turiștilor cu titlu gratuit, în centrele de informare turistică administrate de Primăria Sibiu.
„Pliantul Sibiu Smart se distribuie la Târgul de Turism de la Viena și de aceea prima variantă este în limba gemană. Vor urma și în alte limbi de circulație internațională. Este o broșură drăguță, care nu vrea să dea informații exhaustive, vrea doar să facă pe turistul curios să vadă ce e cu acest Sibiu Smart. Sunt câteva informații cheie și de acolo poate să meargă mai departe, iar cine e interesat poate să ajungă la Sibiu”, a declarat, joi, într-o conferință de presă, primarul Klaus Iohannis.
Pliantul prezintă cele mai importante evenimente culturale și atracții, în dreptul fiecărui eveniment fiind tipărit un „QR code” care conduce la pagina web a organizatorului, unde se pot afla mai multe informații despre respectivul eveniment.
Primăria Sibiu a propus ca tema generală pentru proiectele pe care le cofinanțează prin agenda culturală în 2013 să fie Sibiu Smart, subliniind astfel latura universitară și academică a Sibiului, după ce tema anului 2012 a fost Sibiu Baroc Update.
Pe lângă piesele de teatru produse de Teatrul Național „Radu Stanca” din Sibiu, broșura propune turiștilor o plimbare cu trăsura sau cu sania în Muzeul Civilizației Populare ASTRA, o plimbare cu barca pe lacul din Grădina Zoologică sau să facă un tur al orașului cu bicicleta.
De asemenea, sunt invitați la expozițiile găzduite de Muzeul Național Brukenthal, Galeriile de Artă Populară, Muzeul Farmaciei, dar și la cele din sala expozițională a Primăriei. În paginile pliantului este amintită și Casa Calfelor din Piața Huet, cu atelierele de meșteșuguri organizate de calfele călătoare.
Agenda culturală a anului trecut a fost alcătuită din 53 de proiecte, valoarea totală a co-finanțărilor oferite acestora de către municipalitatea sibiană fiind de aproape 3,9 milioane de lei.