Cum vrea ministrul Tudorache să rezolve problema cozilor de la Permise: ”Încă sunt momente când nu funcționează”

Publicat: 28 11. 2016, 10:19

„Mă bucur că nu mai sunt cozi afară, asta e îmbucurător, deși am văzut în continuare oameni care au venit din timpul nopții. Eu speram să nu se mai întâmple, acum când vor vedea că lucrurile stau altfel sper să nu mai simtă nevoia să se trezească și să vină de noaptea. Măsurile luate vineri le-am luat foarte repede și priveau doar angajații MAI. Va trebui să vorbim cu colegii de la Finanțe să ne asigurăm că vor avea același program ca al nostru. Am văzut că sunt momente când programarea online nu funcționează, am încercat și eu aseară să văd dacă pot să mă programez. Încă mai sunt poate ceva probleme, dar înțeleg că s-au făcut și programări online. E posibil ca foarte mulți să le fi făcut de dragul de a vedea daca se poate sau nu”, a declarat ministrul de Interne, Dragoș Tudorache

Începând de luni, 28 noiembrie, oamenii vor putea să-și aleagă ziua și ora la care să depună documentele pentru înmatriculării/transcrierii vehiculelor și a preschimbării permiselor de conducere, prin rezervare on-line, a anunțat Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) într-un comunicat de presă postat pe site-ul instituției.

Astfel, pentru municipiul București, rezervarea se poate face pe site-ul public al Instituției Prefectului, www.prefecturabucurești.ro, submeniul dedicat Serviciului public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, iar pentru județul Ilfov, rezervarea se poate face pe site-ul public al Instituției Prefectului, www.prefecturailfov.ro, submeniul dedicat Serviciului public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor.

Oamenii care dețin o astfel de rezervare se pot prezenta doar la ghișeele dedicate în acest sens și marcate corespunzător, iar cei care nu aleg această metodă pot depune documentele la celelalte ghișee doar în baza bonurilor de ordine.

Ministrul de Interne, Dragoș Tudorache, a spus vineri că prefecții de București, Ilfov și cei din conducerea Direcției Permise nu vor fi schimbați din funcții „încă”, dar că nu va ezita să facă acest lucru dacă „derapajele” vor continua după implementarea noilor măsuri.

Pe lângă suplimentarea cu 60 de posturi și implementarea programărilor online, ca măsuri pe termen scurt, pe termen lung candidații pentru obținerea permiselor de conducerea se vor putea programa la proba practică de pe calculatoarelor unde susțin proba teoretică, iar Direcția de Pașapoarte va fi mutată într-un mall din cartierul bucureștean Drumul Taberei.

„Începând din martie 2017 va fi posibil să se programeze automat, online, de pe calculatorul pe care dau proba teoretică. Aplicația de pe calculator va avea un calendar, în momentul în care sunt admiși la proba teoretică, să se poată programa automat pentru proba practică și pentru eliberarea permisului.(…) Până la 30 ianuarie, am discutat cu conducerea Direcției Pașapoarte, cu cei doi prefecți, va fi mutat Serviciul Pașapoarte în unul dintre mall-urile mari din București, într-un spațiu amenajat după modelul din Cluj și din Timișoara, care s-a dovedit să funcționeze foarte bine. Asta va permite degajarea în centrul Pipera a cel puțin 12 ghișee suplimentare pentru Permise și Înmatriculări Auto. (…) Pentru Serviciul Pașapoarte vom avea un spațiu dedicat, unde să se poată interacționa așa cum ne dorim”, a spus vineri Dragoș Tudorache.

De asemenea, a fost modificat un Ordin de ministru mai vechi astfel încât să poată fi suplimentat, cu polițiști de la Brigada Rutieră, numărul examinatorilor pentru concursurile de permise auto.