Sâmbătă Tarom a anulat două curse de la București la Iași și respectiv Salonic și retur, iar duminică, alte două curse spre Salonic și respectiv Moscova și retur.
Într-un comunicat postat duminică pe site-ul său, Tarom anunță că se confruntă cu „o lipsă de personal navigant apt de zbor (însoțitori de bord)”.
Reprezentanții companiei mai precizează că pasagerii curselor anulate sunt preluați pe alte zboruri Tarom sau ale altor companii pentru a ajunge la destinație.
Mai multe curse Tarom au fost anulate sau întârziate la mijlocul lunii septembrie din cauza unor acțiuni spontane din partea unor piloți și ai unor însoțitori de zbor.
Surse din rândul piloților au declarat atunci pentru MEDIAFAX că protestul a fost declanșat din cauza nemulțumirilor privind salariile și noul contract colectiv de muncă – înregistrat fără să se țină cont de revendicările lor -, dar și pe fondul unora privind managementul companiei.
Potrivit surselor, conducerea companiei Tarom s-ar fi folosit de sindicatul majoritar și de alte două sindicate mai mici pentru a putea înregistra la ITM noul contract colectiv de muncă, fără a lua în calcul cerințele piloților.
Ministrul Transporturilor Ioan Rus a declarat la 23 septembrie că discuțiile dintre reprezentanții instituției și sindicatele Tarom s-au încheiat cu perspectiva unei rezolvări favorabile a problemelor, precizând că anumite solicitări vor fi soluționate în 2015.
„Sunt încă câteva probleme în litigiu, la care compania nu are soluții imediate, dar în același timp există foarte multă raționalitate din partea managementului și a salariaților, astfel încât unele lucruri vor putea face parte dintr-un angajament de perspectivă”, a spus atunci Rus, la finalul unei discuții cu reprezentanții sindicatelor.
El a mai arătat că în prezent veniturile Tarom sunt mai mici decât costurile, iar compania are pierderi din care este foarte dificil de susținut creșteri salariale sau condiții mai bune de muncă.
Pe 9 octombrie, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Dragoș Titea, declara, la conferința Mediafax Talks about Aviation, că „la Tarom e pace”.
Tarom poartă în continuare negocieri cu sindicatele piloților și însoțitorilor de bord, care nu au semnat contractul colectiv de muncă.