Dacia a fost anul trecut brandul cu cea mai mare creștere a vânzărilor în Europa, de 85,9%

Publicat: 15 02. 2012, 11:48
Actualizat: 19 03. 2012, 13:36
Dacia a fost anul trecut brandul cu cea mai ridicată rată de creștere a vânzărilor în Europa, cu un avans de 85,9%, ca urmare a cererii mari pentru modelul Logan, potrivit unui studiu realizat de compania britanică de cercetare a pieței auto Jato Dynamics.

Dacia a fost anul trecut brandul cu cea mai ridicată rată de creștere a vânzărilor în Europa, cu un avans de 85,9%, ca urmare a cererii mari pentru modelul Logan, potrivit unui studiu realizat de compania britanică de cercetare a pieței auto Jato Dynamics. Studiul a fost realizat în 27 de state europene, care nu includ România și Bulgaria.

Cel mai bine vândut brand la nivel european a fost Volkswagen, cu 1.607.750 de unități, urmat de Opel/Vauxhall, cu 1.323.076 de unități, și Ford, cu 1.287.182 de mașini comercializate. Vânzările VW au scăzut însă în 2007 cu 3,8%, în timp ce în cazul Opel/Vauxhall au urcat cu 0,1%, iar cele ale Ford cu 1,1%. Pe pozițiile următoare s-au plasat brandul Renault, cu 1.179.729 de mașini comercializate, în scădere însă cu 9,3% față de anul 2006, și Peugeot, cu 1092388 de unități, în scădere cu 1,4%. Din topul primelor zece cele mai vândute branduri în Europa mai fac parte, în ordine, Fiat, Citroen, Toyota, Mercedes și BMW.

Cel mai bine vândut model în Europa a fost Peugeot 207, cu 437.505 unități, în creștere cu 105% față de anul 2006, urmat de Volkswagen Golf, cu 435.055 de unități, cu 4,5% mai multe față de anul precedent. Ford Focus s-a plasat pe locul al treilea, cu 406.557 mașini comercializare, urmat de Opel/Vauxhall Corsa, cu 402.173 unități în urcare cu 41,7% față de anul anterior. Clasamentul primelor zece modele, în funcție de vânzări, este completat, în ordine, de Opel/Vauxhall Astra, Renault Clio, Fiat Punto, Ford Fiesta, Volkswagen Passat și BMW 3-Series. Cel mai mare declin al vânzărilor, față de 2006, a fost înregistrat, dintre cele zece modele, de Renault Clio, cu 11,5%, la 382.041 unități.

În funcție de țară, Germania a avut un declin al vânzărilor de automobile de 9,2%, Islanda de 6,9%, Finlanda de 6,2%, iar Ungaria de 4,9%. Scăderi ușoare ale vânzărilor au avut loc și în Austria, Luxemburg, Spania și Belgia. Cele mai mari creșteri ale vânzărilor de automobile au avut loc în Lituania – 52%, Letonia – 28% și Estonia – 22%. Un avans important a avut loc și în Cipru – 27%, dar și în Polonia – 21,7%.

Mai multe știri pe www.mediafax.ro