Dacia la început de an: Când vom avea un model electric și ce se va întâmpla cu prețurile / Șeful Renault: Deocamdată, clienții vor o mașină care să-i ducă de la A la B

Dacia la început de an: Când vom avea un model electric și ce se va întâmpla cu prețurile / Șeful Renault: Deocamdată, clienții vor o mașină care să-i ducă de la A la B
Publicat: 03/01/2020, 09:42

Philippe Buros, președintele Renault în Europa, a oferit un interviu celor de la Automotive News Europe, în care a vorbit despre planul Dacia de a face trecerea de la motoarele pe combustie la cele hibrid / electrice.

Are nevoie Dacia de versiuni electrice în Europa pentru a reduce emisiile de CO2?

PB: Dacia va prelua tot ce înseamnă electrizare de la Renault, va avea mașini complet electrice sau hibride. Este adevărat că azi Dacia nu are o versiune electrică, dar nu este singurul brand din Europa în această situație. Cred că toată lumea va trece la mașini electrice, deoarece este un trend în creștere.

Credeți că Dacia va trebui să aibă emisii reduse, din cauza impactului asupra mediului înconjurător?

Da. Și clienții noștri vor cere mașini electrice. Vor dori o Dacia electrică. Dar vor dori să fie mai ieftină decât actualele modele electrice din gama Renault.

Va avea Dacia o versiune a modelului Renault Zoe EV?

Este posibil, dar va trebui să existe aceeași diferență de preț ca între Dacia Sandero și Renault Clio.

Când va scădea prețul unei mașini full-electric, astfel încât Dacia să aibă una în gama sa?

Cred că în doi-trei ani vom avea Dacia electrică.

În general, costurile de producție au crescut din cauza legislației privind emisiile. Poate Dacia să ofere în continuare „value for money”, ca principal punct de atracție?

Problema cu legislația este că adaugi 1.000-1.500 de euro la costuri. Când e vorba de o mașină de 100.000 de euro, absorbția se face mai ușor. Când discutăm despre una care costă 8.000-9.000 de euro, discutăm de 10% sau mai mult. Tocmai de aceea avem o întârziere (în privința folosirii tehnologiei Renault de către Dacia) și tocmai de aceea încercăm să așteptăm cât mai mult, pentru a amortiza tehnologia.

Măsurile de siguranță și exigența testelor NCAP (de exemplu) vor duce la creșterea costurilor. Cum veți aborda problema?

Prețurile cresc pretutindeni, dar ne vom asigura că avem o diferență de preț între Dacia și restul pieței, să zicem de 20%. Altfel, volumul se va diminua. Dar trebuie să oferim în continuare această „valoare pentru banii dați” și să menținem un echipament high level la un preț mai mic. Nu e doar o mașină pe patru roți.

Doriți să implementați și alte tehnologii de la alianța Renault-Nissan, cum ar fi cele legate de menținerea benzii de mers și ACC (adaptive cruise control)?

Da, dar clienții noștri nu cer asta. Nevoile lor sunt simple: vor să meargă de la A la B. Vor aer condiționat, geamuri electrice, servodirecție, dar nu și o mașină autonomă, deoarece ei știu că nu o vor primi la 10.000 de euro. Când ni se va cere așa ceva, vom pune tehnologia necesară. Dar vom încerca să amânăm cât mai mult momentul, deoarece, în acel moment, modelul de business al Dacia ar dispărea.

Cine este concurența Dacia în Europa? Ar fi Fiat?

Ați văzut Fiat 500? Este scump. Același lucru îl spun și despre Skoda, față de Dacia. Suntem singuri în segmentul de piață. Știm că vor crește prețurile, din cauza legislației, dar vom dori să menținem diferența.

Vin din urmă trenduri scumpe, precum autonomia, mobilitatea ca serviciu și conectivitatea. Unde vedeți Dacia peste 5-10 ani?

Trebuie să rămânem în segmentul nostru. Când ai nevoie de o mașină de oraș, dacă ai o Dacia la preț de Dacia pentru a merge 5 km, atunci putem discuta despre un model de business. Dificultatea reală este reimplementarea unui model de afaceri. Pentru că suntem întrebați des: De ce nu vindeți flotelor? De ce nu vindeți școlilor de șoferi? Trebuie să spunem „nu”. Când ești vânzător de mașini… Este complicat să spui că nu vrei să vinzi o mașină. Dar asta protejează Dacia.

Silviu Bănilă
Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Ce tactică folosesc rușii ca să cucerească pozițiile fortificate ale armatei ucrainene. „Apar pe neașteptate...
Gabi Bădălău și Ramona Gabor, împreună după 15 ani! PRIMELE IMAGINI
FOTO. Face avere din imaginile cu ea dezbrăcată, iar acum a câștigat un concurs de...
Tragedie în Dolj! Un băiat de doar 11 ani a murit, iar sora și mama...
Anunț de ultimă oră făcut de meteorologi. Ce se întâmplă cu vremea în următoarele ore
Telefonul banal care i-a adus moartea lui Gheorghe Băicuș, militarul care și-a pierdut viața în...
Dieta cu 3 mese pe zi a Loredanei Groza. Alimentul POPULAR la care a renunțat...
Rezultate la Evaluarea Naţională 2024. Edu.ro a publicat notele
Vaticanul a dezvăluit abia acum adevărul. "Fecioara Maria care plânge" din Trevignano, un fals?
Imagini apocaliptice în Grecia, din cauza incediilor de vegetație! Zeci de mii de turisti au...
Cod roşu de senzualitate! Vedetele au făcut spectacol în public pe plajele din România
Volkswagen Passat de RECORD. Autonomia atinsă cu un singur plin – VIDEO
Tabloul complet şi programul sferturilor de finală de la UEFA Euro 2024
Poveste plină de COMPASIUNE despre cum își îngrijeau oamenii de NEANDERTHAL COPIII BOLNAVI
S-a impus prin lege începând cu 1 iulie. Este obligatoriu în România să declari la...
Norii Shelf-Cloud, deasupra României. Când apare acest fenomen meteo rar
Primele declarații ale soțului Ilenei Stana Ionescu după moartea actriței. Andrei Ionescu e sfâșiat de...
Un asteroid se apropie de Pământ! NASA a făcut anunțul cu puțin timp în urmă
Monica Tatoiu, despre greutățile prin care a trecut în adolescență! În ce condiții a stat...
Jennifer Lopez și Ben Affleck și-au scos la vânzare bunurile comune
BANCUL ZILEI. Profesorul: - Bulă, dacă într-un măr sunt 3 viermi și tu mănânci unul,...
Miles Davis, Picasso al jazz-ului. „Nu vă temeți de greșeli. Nu există așa ceva”
×