De când polițele RCA pot fi prezentate și în format electronic, fără ca șoferii să mai riște amenzi
Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară a aprobat, în ședința de miercuri, modificarea și completarea normei privind asigurările auto din România în ceea ce privește articolul care reglementează dovada încheierii asigurării RCA.
Astfel, polițele RCA vor putea fi prezentate și în format electronic, pe telefon, după ce modificările în acest sens vor apărea în „Monitorul Oficial”. Până acum, șoferii riscau amenzi serioase, dacă nu prezentu polițele RCA în varianta originală.
Dovada încheierii asigurării RCA o constituie:
- polița de asigurare RCA și contractul RCA emise de către asigurătorul RCA, pentru perioada de valabilitate înscrisă, prezentate pe suport hârtie sau în format electronic;
- dovada asigurării de răspundere civilă a vehiculelor, eliberată de asigurătorii RCA din alte state, cu valabilitate pe teritoriul României și numai pentru perioada menționată în aceasta, sau polița de asigurare de frontieră pentru vehiculele înmatriculate/înregistrate în afara Spațiului Economic European și a Confederației Elvețiene, prezentată pe suport de hârtie sau în format electronic.
Totodată, a fost introdusă o altă reglementare care stipulează faptul că dovada încheierii asigurării RCA o constituie și informația rezultată din interogarea bazei de date cu asigurările obligatorii de răspundere civilă auto încheiate pe teritoriul României, prin care se certifică existența unui contract RCA valabil la data interogării.
Modificările intră în vigoare în termen de trei zile de la data publicării acestora în „Monitorul Oficial” al României, informează Mediafax.
Vești proaste pentru toți șoferii din România! Care este noua taxă care ar putea fi introdusă în următorii ani
Ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer, vrea să introducă o taxă de autostradă pentru toate autovehiculele din Germania și din Europa, în contextul în care Germania a preluat președinția Consiliului Uniunii Europene, potrivit unui document făcut public la sfârșitul lunii iulie.
Vestea este una cât se poate de proastă pentru șoferii români, mai ales pentru cei profesioniști, care merg aproape zilnic pe autostrăzile din Uniunea Europeană, fie că vorbim de cei care transportă marfă, sau de cei care lucrează în turism.
Documentul care prevede acest proiect a fost studiat de Reuters și presupune că în decurs de opt ani, aproape toate vehiculele de pe autostrăzi, inclusiv camioanele, autoutilitarele și mașinile, ar trebui să plătească taxe, conform proiectului de directivă UE privind taxele.