Prima pagină » Știri » De ce amână Metrorex anunțarea câștigătorului licitației de 440 milioane de euro pentru trenuri la metrou

De ce amână Metrorex anunțarea câștigătorului licitației de 440 milioane de euro pentru trenuri la metrou

De ce amână Metrorex anunțarea câștigătorului licitației de 440 milioane de euro pentru trenuri la metrou
De ce amână Metrorex anunțarea câștigătorului licitației de 440 milioane de euro pentru trenuri la metrou

Metrorex a primit oferte din partea Alstom (Franța), CAF (Spania), CSR (China), Pesa (Polonia) și Astra Vagoane (România) pentru acest contract.

Conducerea Metrorex anunța la jumătatea lunii octombrie că desemnarea câștigătorului va avea loc în termen de maxim 45 de zile, respectiv la începutul lunii decembrie.

„Ținând cont de complexitatea ofertelor, a fost necesară amânarea declarării câștigătorului până cel târziu la 10 martie. În cazul în care comisia de evaluare va conclude într-un termen mai scurt, rezultatul va fi comunicat de îndată ofertanților”, a declarat agenției MEDIAFAX Catalin Homor, director de investiții și achiziții publice în cadrul Metrorex.

El a adăugat că ofertanților li s-au cerut o serie de clarificări.

Administratorul metroului bucureștean vizează achiziția a minim 43 și maxim 51 de trenuri, cu 258, respectiv 306 vagoane, printr-un acord-cadru cu până la patru contracte subsecvente.

Contractul, estimat la 1,556 miliarde lei fără TVA, va fi finanțat dintr-un credit extern de la BEI, garantat de stat, și bani de la buget, potrivit anunțului de participare lansat la jumătatea acestui an de Metrorex.

Trenurile sunt cumpărate în urma unei licitații deschise, unde prețul ofertei are o pondere de 60%, celelalte criterii fiind performanțele tehnice (15%), termenele de livrare (12%), condițiile și costurile de mentenanță (3%, respectiv 5%) și termenele de garanție (5%).

Tronsonul Eroilor – Drumul Taberei din magistrala 5 de metrou va fi finalizat în al doilea semestru din 2016, iar întregul proiect va fi dat în folosință în anul 2020, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene și de la stat.

În prezent, în București, circa 600.000 de persoane circulă zilnic cu metroul, adică o treime din populația Capitalei.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Job-urile și inteligența artificială: De ce recrutările cu AI produc mai puține angajări
Digi24
EXCLUSIV Avertismentul lui Diaconescu, după ce serviciile secrete americane au dezvăluit planul lui Putin în Europa: „Rusia nu neagă”
Cancan.ro
Cutremur în lumea interlopă! Elvis Pian a fost eliberat din închisoare
Prosport.ro
FOTO. Adelina Chivu, pe plajă în Thailanda. Cum arată la 43 de ani
Adevarul
De ce nu a construit România autostrăzi în anii ’90. Planul celor peste o mie de kilometri în primul deceniu după Ceaușescu
Mediafax
Prognoza ANM: Vreme schimbătoare de Crăciun și Anul Nou: încălzire temporară, urmată de răcire accentuată și ninsori
Click
O punte „tradițională” anulată de Guvern sparge vacanța românilor. Cum arată calendarul liberelor în 2026
Digi24
Prima reacție a Rusiei la dezvăluirile serviciilor secrete americane privind planul lui Putin de a ataca alte țări din Europa
Cancan.ro
Doliu în televiziunea din România! Un cunoscut prezentator TV a murit, după o carieră de 22 de ani
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Fabrica din România care a produs 1 milion de anvelope în 2025. Este singura din lume cu zero emisii de CO2
Descopera.ro
Ceva s-a prăbușit pe Lună! Momentul a fost înregistrat
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Soțul tău are o amantă tânără! Îmi pare rău!
Descopera.ro
Neuroștiința percepției timpului: de ce creierul simte că orele trec diferit