De ce nu e gata nici acum podul peste Dâmbovița care trebuia inaugurat în urmă cu cinci ani. „Detaliul de proiectare” care nu a fost luat în calcul
This browser does not support the video element.
De mai bine de șapte ani, Primăria Generală a Municipiului București a demarat lucrările de amenajare a unui nou pod peste Dâmbovița și a unui pasaj auto suprateran, care să facă legătura între Bulevardul Nicolae Grigorescu și Splai Dudescu. În 2012, podurile suprateran și cel de la nivelul Splaiului Independenței ar fi trebuit deschise circulației, dar nici în prezent proiectul nu este finalizat.
Cu toate că podul peste Dâmbovița a fost amenajat, fiind disponibile câte trei benzi de circulație pentru fiecare sens de mers și un trotuar cu o lățime de aproximativ trei metri, acestea sunt blocate și nu se permite traversarea sau întoarcerea autoturismelor prin această zonă. Deasupra acestui pod a fost construit un pasaj auto suprateran, cu câte trei benzi de circulație pe fiecare sens, pe care, de asemenea, nu se poate circula. În acest caz problema o reprezintă rampele de acces, însă, care nu au fost nici până astăzi amenajate.
„Finalizarea obiectivului este condiționată de contractarea unor lucrări ce nu au fost prevăzute în contractul de bază, și anume: iluminat public, semaforizare și separatoare de flux din beton. O altă problemă o reprezintă supraînalțarea liniilor de înaltă tensiune ce aparțin Transelectrica și Enel în vederea asigurării gabaritului de siguranță pe rampa de urcare pasaj și pe pasaj. Se preconizează ca până la finele lunii octombrie 2017 să fie puse în funcțiune podurile la nivel (fără pasajul suprateran) și artera cuprinsă între Bulevardul Theodor Pallady și Splaiul Unirii”, se precizează într-un răspuns al Primăriei Capitalei transmis MEDIAFAX.
Așadar, nu se știe când va fi gata pasajul „Grigorescu” fiindcă, în faza de proiectare, nimeni nu a luat în calcul liniile de înaltă tensiune care se află în acea zonă de zeci de ani, ci au constatat abia după ce a fost montată secțiunea centrală a podului, în momentul în care trebuia construită rampa de acces pe pod, că aceste cabluri electrice sunt prea jos și pun în pericol viața muncitorilor.
„Stadiul fizic actual al lucrărilor la pod este de 93%, cel al lucrărilor de drum este de 74%, lucrări de apă – canalizare sunt finalizate în proporție de 95%, astfel că, pe total obiectiv, apreciem că este realizat în proporție de 85%”, mai precizează reprezentanții Municipalității.
La finalul anului trecut, Primăria Capitalei preciza că pasajul suprateran este realizat în proporție de 98%, iar rampele de intrare și ieșire de pe acest pasaj sunt realizate în proporție de 60%. Și atunci problema o reprezenta, de fapt, rampa de urcare dinspre Sălăjan către Popești-Leordeni, la care nu se putea lucra din cauza liniilor de înaltă tensiune. Municipalitatea a anunțat, în luna noiembrie 2016, că procedurile necesare pentru realizarea documentației în vederea supraînălțării liniilor de înaltă tensiune care traversează zona pasajului sunt în desfășurare, la fel și procedurile de expropriere a câtorva terenuri din zonă. Iar termenul de finalizare al tuturor procedurilor și implicit a lucrărilor, a fost estimat de specialiști între trei și șase luni.
Dar, proiectul în valoare de 74.788.994 de lei, fără TVA, nu a fost încheiat nici după aproape 10 luni și este departe de a se finaliza. Nici măcar pe pasajul auto de la nivelul Splaiului Independenței nu se poate circula. Cu toate acestea, Primăria Capitalei a plătit deja peste 60 de milioane de lei constructorului, sumă la care se mai adaugă și TVA-ul.