Prima pagină » Știri » De ce nu reușesc autoritățile să găsească planorul prăbușit în Bucegi, deși 900 de oameni și șase elicoptere îl caută de patru zile

De ce nu reușesc autoritățile să găsească planorul prăbușit în Bucegi, deși 900 de oameni și șase elicoptere îl caută de patru zile

La patru zile de la dispariție, planorul pare de negăsit deși în căutări sunt implicate acum 850 de persoane aparținând MAI, Salvamont, direcțiile silvice, serviciile voluntare pentru situații de urgență.

Planorul pilotat de Mircea Crăciun, de 56 de ani și cu o mare experiență în domeniu, a dispărut joi. S-a ridicat de la sol la ora 12:30, iar ultima legătură pe telefonul mobil a avut loc la ora 13:06. De atunci, niciun semn. Abia după opt ore Romatsa a fost alertată că aparatul nu s-a reîntors la bază. Și asta în condițiile în care, comandantul Aeroclubului Brașov, Stelian Cojocaru, a afirmat că joi, atunci când a fost tractat de pe Aerodromul Ghimbav, pilotul Mircea Crăciun a spus că intenționează să zboare aproximativ două- trei ore, fiind vorba despre un zbor de „verificare după asamblare”.

Explicațiile autorităților

De ce nu a fost localizată epava până acum? La patru zile de la dispariție, Sorin Stoicescu, directorul Centrului de căutare și salvare din Romatsa, susține că planorul dispărut nu avea pornită aparatura specifică ce ar fi putut „să lasă urme pe radar” astfel încât aeronava să fie mai ușor găsită.

În plus, aparatul nu a ținut legătura cu nici un controlor de zbor, iar pentru că zbura la joasă altitudine, nu avea obligația să depună un plan de zbor.

„Planorul nu a ținut legătura cu nici un controlor de zbor. Planorul zbura în spațiul G, unde nu se depune plan de zbor. Nu a avut disponibilă aparatura ce ar fi lăsat o urmă pe radar. Probabil aeronava fusese asamblată în acea zi. O să vedem de ce nu fusese pornită (aparatura – n.n.) și de ce la noi a venit informația atât de târziu”, a explicat Sorin Stoicescu.

Pe de altă parte, Stoicescu a mai precizat că la Romatsa nu s-a primit un apel de la 112 privind dispariția planorului, ci informația a venit târziu, la orele 21:39, de la comandantul aeroclubului Brașov, începerea căutărilor fiind îngreunată de zona muntoasă și de întuneric.

Aproape 900 de oameni mobilizați în căutări

Planorul care a decolat de la Ghimbav și nu a mai revenit la bază este căutat în județul Brașov, după ce echipajele de salvatori au primit de la o persoană mai multe poze, realizate joi, cu un planor aflat în zbor, operațiunile urmând să se desfășoare astăzi și în Dâmbovița, Prahova, Argeș și Buzău.

„Având în vedere că sâmbătă echipele de salvatori au primit din partea unui cetățean mai multe fotografii realizate în ziua de joi, în județul Brașov, care surprindeau un planor aflat în zbor, pentru verificarea zonei respective, astăzi vor avea loc mai multe căutări terestre și aeriene, inclusiv cu ajutorul unor parapante și motoparapante, care pot zbura la joasă înălțime”, se arată într-un comunicat trimis duminică MEDIAFAX de Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

În căutări sunt mobilizate în jur de 850 de persoane aparținând MAI, Salvamont, direcțiile silvice, serviciile voluntare pentru situații de urgență. De asemenea, la operațiune participă cinci elicoptere ale MAI și MApN și cinci avioane ale Aeroclubului României.

Cine era pilotul planorului

sursa foto stirileprotv.ro

Pilotul planorului, Mircea Crăciun” avea 56 de ani, „mare experiență” și executa un zbor privat în zona Postăvarul. Mircea Crăciun  era unul dintre cei mai buni profesioniști in planorism. În vârstă de 56 de ani, era un pilot de talie internațională și se pregătea pentru o competiție în Germania, potrivit stirileprotv.ro. El avea la activ peste 3.000 de ore de zbor, iar cel mai lung zbor a fost de 700 de kilometri, un adevărat record pe un planor.

Mircea Crăciun deține o firmă de panificație-patiserie în Sfântu Gheorghe, județul Covasna, zborul cu planorul fiind marea lui pasiune, potrivit Mediafax.

Planorul cu care a zburat îl închiriase de la o firmă din străinătate și îl testa pentru prima dată după asamblare, iar Aeroclubul Brașov doar l-a ajutat să se înalțe pentru a-și lua zborul din Masivul Postăvarul.

„Este un om cu o mare pasiune pentru zborul cu planorul. Așa cum unii au pasiunea de a pescui, de a zbura cu parașuta cum sunt eu sau orice alte pasiuni, a lui era zborul cu planorul. Are un record personal de 700 de kilometri de zbor și își dorea foarte mult să obțină un record mondial de 1.000 de kilometri de zbor liber. Se și pregătea pentru asta”, a declarat pentru Mediafax instructorul de parașutism din cadrul Aeroclubului „Iosif Șilimon” Brașov, Cristinel Popescu.

Citește și