De ce s-au supărat maghiarii din România pe Coca Cola. Răspunsul companiei după un protest cu totul neașteptat
Mai mulți locuitori de etnie maghiară din România s-au plâns la Coca-Cola că în noua campanie – care presupune „personalizarea” sticlelor cu unele dintre cele mai comune nume din țară – nu apar nume ungurești.
„Coca-Cola ar face bine dacă ar ține cont, în strategia lor de marketing, de zonele locuite de unguri”, se arată într-un post pe pagina de Facebook a ONG-ului „Igen tessek” (Da, poftiți). Organizația consideră că, dacă ar ține cont de zonele locuite de unguri, Coca-Cola ar mări eficacitatea campaniei.
Răspunsul Coca-Cola a venit prompt, compania spunând că a ales cele mai comune 150 de nume din România, conform Evidenței populației. „În noua campanie Împarte o Coca-Cola, cele mai populare 150 de nume din România înlocuiesc logo-ul Coca-Cola. Selecția a fost realizată cu ajutorul Ministerului Administrației și Internelor și al Direcției pentru Evidența Populației, luând în calcul cele mai folosite nume la nivel național, atât pentru femei, cât și pentru bărbați, născuți în perioada 1982-2000. De asemenea, consumatorii care nu își găsesc numele înmagazine vor putea să-și personalizeze propriile doze în diferite locuri, la nivel național”, se arată în răspunsul Coca-Cola.
Printre cele mai comune 150 de nume din România, se numără și unul unguresc, Attila, dar și nume românești care sunt folosite destul de frecvent și în zonele locuite de maghiari.
LOTO, LOTO 6/49. Report de peste 8,3 milioane de euro la LOTO 6/49. Miză mare și la Noroc