Decizia luată de Maria Grapini în cazul lui Dracula: „Din Coreea până în SUA, toată lumea m-a întrebat de el”
Autoritățile române din turism lucrează la un circuit al castelelor legat de numele lui Vlad Țepeș, iar turismul istoric ar putea fi promovat în străinătate având Dracula ca figură centrală, a declarat agenției MEDIAFAX ministrul pentru IMM și Turism, Maria Grapini, prezentă la târgul de turism Worl
„Nu abandonăm mitul Dracula. Oriunde m-am dus, din Coreea și până în SUA, toată lumea m-a întrebat de Dracula. Nu putem să renunțăm la acest mit”, a spus Grapini, prezentă la târgul de turism World Travel Market, care se desfășoară între 4 și 7 noiembrie la Londra.
Ea a adăugat că turismul istoric va fi promovat în străinătate având ca personaj central mitul Dracula.
„Construim și un circuit al castelelor Dracula, pe unde a fost Vlad Țepeș”, a afirmat ministrul.
Turoperatorii români prezenți la târgul de turism de la Londra cred că Dracula este mai cunoscut decât Bucureștiul în Marea Britanie și ar trebui exploatat mai mult.
„Toată lumea știe de Dracula și exploatarea lui va fi mereu o idee bună. Noi avem un circuit Dracula pe care îl propunem la acest târg și care include Sighișoara, Castelul Bran, Snagov și București”, a declarat agenției MEDIAFAX Alin Burcea, proprietarul agenției de turism Paralela 45.
El spune că mitul Dracula este extrem de cunoscut în lumea anglo-saxonă. Potrivit lui Burcea, Dracula este cel mai cunoscut nume legat de România printre britanici, devansând Transilvania, Bucureștiul și Delta Dunării.
Și Sorin Văduvoiu, directorul general al agenției de turism Perfect Tour, crede că mitul Dracula nu este exploatat nici pe departe la adevăratul potențial.
„În Tunisia te duc trei ore cu autocarul prin deșert ca să îți arate unde s-a filmat «Războiul stelelor». Noi suntem slabi de înger la capitolul ăsta. Ar trebui să le arătăm și noi trei pietre și trei țepe cu vârful în sus, pictate cu roșu”, a spus Văduvoiu.
Gheorghe Fodoreanu, directorul agenției Invitation Romania, crede la rândul lui că evenimente de genul Halloween și festivalul medieval de la Sighișoara ar trebui promovate mult mai puternic pe piața britanică.
În primele nouă luni ale acestui an au venit în România peste 71.000 de persoane din Marea Britanie, nivel similar celui din primele nouă luni ale anului trecut, potrivit datelor INS comunicate de Autoritatea Națională pentru Turism.
În 2012, destinațiile românești au fost vizitate de mai mult de 91.000 de turiști britanici, în creștere față de 2011, când au venit aproape 81.000 de persoane din Marea Britanie.
România participă în perioada 4-7 noiembrie la Târgul de Turism World Travel Market de la Londra, cel mai mare târg destinat specialiștilor din domeniu. Contrucția și amenajarea standului României au costat peste 220.000 de lire sterline, fără TVA.