Consiliul de Administrație al Societății Române de Televiziune (SRTv) a decis, joi, înființarea unei societăți comerciale cu capital format 100% din active TVR care să se ocupe de vânzarea spațiului publicitar al Televiziunii Române, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.
În acest sens, Consiliul de Administrație a decis anularea procedurii de licitație pentru achiziționarea serviciilor de gestionare și vânzare a spațiului publicitar al Televiziunii Române și crearea unei comisii care să pregătească un proiect în vederea înființării unei regii cu capital 100% TVR.
„European Broadcasting Union (EBU) recomandă, de altfel, vânzarea spațiului de publicitate prin intermediul unei regii proprii, care să funcționeze autonom, după regulile pieței. Multe dintre televiziunile publice din Europa, precum cele din Italia, Austria, Germania sau Belgia, au regii proprii de vânzare a spațiului de publicitate”, se spune în comunicatul TVR.
Potrivit sursei citate, din octombrie 2011, de vânzarea spațiului de publicitate se ocupă Direcția de Marketing și Vânzări a TVR, după ce, pe 27 septembrie 2011, Consiliul de Administrație al TVR a decis renunțarea la contractul cu regia Splendid Media.
„TVR are de recuperat de la Splendid Media, care a gestionat vânzarea spațiului de publicitate la televiziunea publică până în anul 2011, 29.704.563 de lei. Suma reprezintă contravaloarea facturilor fiscale, la care se adaugă penalitățile, conform contractului de cesionare a gestionării spațiului de publicitate semnat între cele două părți la data de 25 martie 2009”, precizează TVR.
Potrivit aceluiași comunicat, tot joi, membrii CA au hotărât ca la următoarea ședință, după analizarea unei note de fundamentare prezentate de Departamentul Sport și Direcția Economică, să decidă oportunitatea achiziționării drepturilor de difuzare pentru UEFA Champions League și Supercupa Europei pentru perioada 2012-2015.
„Aceste hotărâri au fost adoptate cu unanimitate de voturi”, se mai spune în comunicatul TVR.