Prima pagină » Știri » DECIZIE. Angajații Google și Facebook au primit anunțul / Ce se întâmplă cu joburile lor

DECIZIE. Angajații Google și Facebook au primit anunțul / Ce se întâmplă cu joburile lor

DECIZIE. Angajații Google și Facebook au primit anunțul / Ce se întâmplă cu joburile lor

Google şi Facebook şi-au anunţat angajaţii că pot munci de acasă, până la sfârșitul acestui an, chiar dacă cele două companii au sedii în valoare de peste un miliard de dolari.

Conturile de mail şi celebra reţea de socializare nu vor avea de suferit, în urma acestei decizii, fiind vorba doar de acei angajaţi a căror prezenţă nu este necesară în sediu pentru desfăşurarea activităţii.

Pentru ceilalți, a căror prezență fizică e imperios necesară, activitatea va reîncepe la începutul lunii iulie.

Facebook a fost printre primele companii care le-au cerut angajaţiilor să lucreze de acasă, iar pentru asta le-a oferit un bonus de 1.000 de dolari, amintește Mediafax.

Cum să faci bani în plină pandemie. Statul care obligă Facebook și Google să plătească firmele de media

Platformele digitale globale Google și Facebook vor fi obligate să plătească pentru conținutul de știri în Australia, a declarat guvernul autralian, pe 20 aprilie, în contextul pandemiei de coronavirus care a determinat o prăbușire a veniturilor din publicitate.

Trezorierul Josh Frydenberg a declarat că Comisia Australiană pentru Concurență și Consumatori (ACCC) va lansa la sfârșitul lunii iulie proiectele de reguli pentru ca platformele să plătească o compensație echitabilă pentru conținutul jurnalistic preluat de la mass-media, relatează Fox News.

Frydenberg consideră că Australia poate avea succes acolo unde alte țări, inclusiv Franța și Spania, nu au reușit să determine Google și Facebook să plătească pentru acest tip de conținut.

Google și Facebook, obligate să plătească

„Nu ne vom renunța din cauza amenințărilor lor. Înțelegem provocarea cu care ne confruntăm. Acesta este un munte mare de urcat. Este vorba despre companii mari cu care avem de-a face, dar există și multe lucruri în joc, așa că suntem pregătiți pentru această luptă”, a declarat acesta când a făcut anunțul oficial.

ACCC încercase să negocieze un cod voluntar prin care giganții globali ar fi de acord să plătească companiile tradiționale de media pentru conținutul lor.

Dar părțile nu au putut fi de acord cu „această problemă-cheie de plată pentru conținut”, a menționat Josh Frydenberg.

Ministrul Comunicațiilor, Paul Fletcher, a declarat că Australia va adopta o abordare diferită față de cea a Europei, bazându-se pe dreptul concurenței și nu pe dreptul de autor.

Totodată, Australia este țara care a anunțat și că va folosi o aplicație pentru mobil pentru controlarea COVID-19

Citește și