Acțiunile Delhaize au urcat cu până la 19%, la 86,08 euro pe unitate, înregistrând cea mai mare creștere din ultimii 12 ani, în timp ce titlurile Ahold au avansat cu până la 10%, la 18,97 euro pe unitate. Capitalizarea de piață a Delhaize a atins în acest fel 8,9 miliarde de euro, iar cea a grupul Ahold la 17 miliarde de euro.
Ambele companii realizează circa 60% din vânzări în Statele Unite, unde concurența între retaileri s-a intensificat. Împreună, cei doi retaileri ar controla circa 4% din piața americană a magazinelor alimentare, potrivit analiștilor băncii franceze Natixis, și vor fi prezenți pe întreaga coastă de est.
În Europa, compania rezultată în urma fuziunii ar deveni al patrulea mare retailer de alimente, estimează Natixis.
„Ambele grupuri ar beneficia de acest acord, prin îmbunătățirea structurii, din acest motiv considerăm că fuziunea este foarte probabilă”, a declarat James Grzinic, analist la Jefferies, în Londra.
Publicațiile belgiene De Tijd și L”Echo au relatat în acest weekend, citând persoane apropiate situației, că discuțiile dintre cele două părți sunt în fază preliminară și nu au ajuns la preț sau structură.
Reprezentanții Ahold și Delhaize au refuzat să comenteze.
Fuziunea ar genera economii de până la 600 de milioane de euro, potrivit analiștilor companiei Jefferies, contribuind la atenuarea impactului concurenței intense din SUA.
O ofertă de preluare a Delhaize ar fi cea mai mare achiziție din istoria Ahold, capitalizarea de piață a retailerului belgian fiind dublă față de cele 3,4 miliarde de dolari plătite de grupul olandez pentru U.S. Foodservice în anul 2000. Acea preluare a dus Ahold în pragul falimentului trei ani mai târziu, din cauza unei fraude contabile la U.S. Foodservice.
Grupul Delhaize este prezent pe șapte piețe la nivel mondial, Belgia, Luxemburg, România, Serbia, Grecia, SUA și Indonezia. Grupul belgian are peste 3.400 de magazine, anul trecut înregistrând venituri de peste 21 miliarde de euro.
Pe piața din România Delhaize este prezent cu retailerul Mega Image, cel mai mare lanț de supermarketuri din România, cu o rețea care cuprinde în prezent 414 magazine în București, Constanța, Ploiești, Pitești, Brașov, Târgoviște și alte orașe din țară, sub mărcile Mega Image (201), Shop&Go (210), AB COOL FOOD (1), Gusturi Românești (1) și Mega Drive (1).
La sfârșitul anului trecut, directorul general Mega Image, Xavier Piesvaux, a declarat că retailerul va continua extinderea rețelei. În 2014, rețeaua Mega Image s-a extins cu 104 magazine noi.