Deschiderea mallului ParkLake, inițial programată în aprilie, a fost amânată până în toamnă
„Am amânat deschiderea mallului și motivul principal nu a fost construcția, ci faptul că mai mulți chiriași ne-au cerut să amânăm deschiderea pentru septembrie deoarece le este greu să se pregătească într-o perioadă atât de scurtă de timp. De asemenea, și Paștele este târziu anul acesta, iar dacă deschidem acum, trebuia în aprilie, înainte de Paște și nu era posibil din punctul de vedere al construcției”, a declarat Ingo Nissen, managing director la Sonae Sierra, responsabil cu proiectele de dezvoltare din România.
Ingo Nissen spune că mallul are în prezent un grad de ocupare de 95%, față de 85% în toamna anului trecut. „Mai avem aproape jumăÂtate de an până la deschidere, dar am închiriat deja circa 95% din spațiu”.
Printre retailerii care vor veni în noul mall se numără brandul american Forever 21, care va deschide primul magazin din România în centrul comercial din cartierul Titan din Capitală. Brandul este prezent în special pe continentul aÂmeÂrican și în Asia, însă a anunțat planuri de expansiune în Europa în vara lui 2015.
ParkLake Joint Venture a încheiat în toamna anului trecut un acord de împrumut pentru 83 de milioane de euro cu un grup de finanțatori format din OTP Bank Ungaria, OTP Bank România și banca austriacă Hypo NOE Gruppe Bank.
Mallul va avea peste 200 de magazine pe o suprafață închiriabilă de 70.000 metri pătrați, cu 23 de restaurante, zone de recreere și 14 săli de cinematograf în Cinema City, potrivit ZF.
Proiectul presupune o investiție de 180 de milioane de euro. Lucrările de structură se află în fază avansată și continuă cu partea de mecanică și inginerie.
Centrul comercial va putea deservi 1,5 milioane de locuitori ai BucuÂreșÂtiului, care pot aÂjunge la mall în maximum 30 de minute, în timp ce în zona de zece minute locuiesc 500.000 de persoane.
Retailerul Carrefour va fi coproprietar al terenului, grupul francez luând decizia de a cumpăra suprafața pe care va fi amenajat hipermarketul.
Compania portugheză Sonae Sierra deține peste 46 de centre comerciale în 14 țări de pe patru continente, a căror valoare depășește 6 miliarde de euro.
În total, pe piața locală sunt în derulare 11 proiecte de noi malluri sau extinderi de centre comerciale, cu o valoare investițională de peste 700 de milioane de euro. Bucureștiul, care deține peste o treime din stocul de spații comerciale moderne din România, evaluat la 2,7 milioane de metri pătrați, concentrează și cele mai mari noi investiții în malluri din următorii ani, notează Ziarul Financiar.
Anul trecut, harta shoppingului bucureștean s-a întregit cu Mega Mall, proiect al fondului de investiții NEPI, ce a atras investiții de 165 de milioane de euro.