Prima pagină » Știri » Deținătorii a două branduri renumite de spirtoase preiau mărcile Lipova și Carpatina

Deținătorii a două branduri renumite de spirtoase preiau mărcile Lipova și Carpatina

Deținătorii a două branduri renumite de spirtoase preiau mărcile Lipova și Carpatina
Prodal 94, o companie controlată de doi oameni de afaceri, Jabbar Kanani și Bagher Karimzadeh, a primit acordul autorității de concurență în vederea achiziționării brandurilor de apă Lipova și Carpatina.

Prodal 94 SRL, producătorul unor branduri de băuturi spirtoase precum Stalinskaya (vodcă) și Wembley (gin), cumpără companiile Lipomin SA și Carpatina SA. Tranzația a primit acordul Consiliului Concurenței.

„Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care Prodal 94  SRL intenționează să preia companiile Lipomin SA și Carpatina SA. Prodal 94 SRL are ca obiect principal de activitate producția băuturilor spirtoase. Companiile Lipomin și Carpatina comercializează apă minerală plată și apă minerală carbogazoasă sub brandurile Lipova și Carpatina. În  urma analizei acestei concentrări economice, Consiliul Concurenței a constatat că operațiunea notificată nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piața romȃnească sau pe o parte substanțială a acesteia și nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurențial normal. Decizia va fi publicată pe site-ul  autorității naționale de concurență, după eliminarea informațiilor cu caracter confidențial”, precizează vocile autorizate ale autorității de concurență pe site-ul său.

Lipomin SA și Carpatina SA sunt controlate de ACCESSION II Romania Limited, conform ultimelor date de la Registrul Comerțului.

Cei doi jucători pe piața apelor îmbuteliate comercializează apă minerală plată și apă minerală carbogazoasă sub brandurile Lipova și Carpatina.

Lipomin a avut în 2018 o cifră de afaceri de 10,2 milioane de lei, în scădere cu 9% față de anul precedent, o pierdere netă de 340.000 de lei, față de o pierdere netă de 1,4 milioane de lei, arată datele de la Ministerul de Finanțe. Compania a avut un număr mediu de 26 de salariați.

Pe de altă parte, Carpatina a realizat o cifră de afaceri de 20,6 milioane de lei, în scădere cu 6,5% față de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanțe. Compania a raportat o pierdere de 2,6 milioane de lei, la jumătate față de anul anterior. Producătorul a avut un număr mediu de 50 de angajați.

Ambele companii au trecut prin insolvență.

Lipova și Carpatina concurează pe piața apelor minerale naturale cu branduri precum Borsec, AQUA Carpatica, Dorna, Zizin și Tușnad.

Prodal 94 este o companie controlată de doi oameni de afaceri, Jabbar Kanani și Bagher Karimzadeh, conform datelor de pe platforma de analiză Confidas.

Jabbar Kanani este și proprietarul Agricover, cel mai imporant integrator în circuitul produselor și serviciilor din agricultură.

Știre în curs de actualizare…

 

Citește și