Prima pagină » Știri » DEZINFECȚIE. Soluția non-chimica de sterilizare a depozitelor la care a apelat un producător român de verdețuri proaspete și legume

DEZINFECȚIE. Soluția non-chimica de sterilizare a depozitelor la care a apelat un producător român de verdețuri proaspete și legume

DEZINFECȚIE. Soluția non-chimica de sterilizare a depozitelor la care a apelat un producător român de verdețuri proaspete și legume

Un start-up românesc din sectorul horticol, care produce pentru piața locală 14 tipuri de produse proaspete, a anunțat marți, 14 aprilie 2020, că va folosi cinci lămpi UV pentru sterilizarea depozitului de legume și verdețuri.

Aceasta reprezintă doar una dintre măsurile de siguranță întreprinse în contextul pandemiei de COVID-19, astfel încât activitatea producătorului român să se desfășoare în continuare la cel mai înalt nivel de igienă.

„Pentru a păstra un standard înalt de calitate, Fresh Veg a sporit măsurile de siguranță pentru ca activitatea să se desfășoare în continuare la cel mai înalt nivel de igienă. Astfel, sunt respectate regulile impuse atât de autoritățile române, cât și de normele pentru certificarea Global GAP. Măsurile suplimentare vizează dotarea angajaților cu echipament de protecție, restricționarea accesului persoanelor în fermă, dar și asigurarea transportului angajaților la și de la fermă. Totodată, compania a achiziționat și cinci lămpi UV pentru sterilizarea depozitului”, au precizat reprezentanții firmei.

Aceștia susțin că, până în prezent, criza medicală a dus la o ușoară scădere a volumului de vânzări, însă fără un impact negativ semnificativ.

Sărbătoarea Paștelui ar putea reprezenta însă pentru producătorul român un moment de respiro.

„Un moment important (…) vor fi vânzările pentru sărbătoarea Paștelui, când e posibil să apară modificări în ceea ce privește consumul”, preconizează producătorul de legume și verdețuri.

În contextul sărbătorilor pascale, angajații start-up-ului au pregătit livrarea a aproximativ 400.000 legături de ceapă verde, mărar, pătrunjel, leuștean și aproximativ 80.000 de fire de salată verde. Acestea ajung în marile lanțuri de retail din România.

„Pentru fiecare vârf de vânzări ne pregătim temeinic din vreme cu toate produsele care știm că vor fi căutate. La fel am făcut și anul acesta, chiar dacă ne aflăm cu toții într-o situație mai delicată, pentru că ne dorim să continuăm să livrăm legumele și verdețurile de care clienții noștri au nevoie. Am luat măsuri suplimentare de siguranță și suntem atenți la fiecare detaliu, astfel că păstrăm standardele de calitate pentru produsele noastre”, a declarat Cristina Zeamă, fondatoarea start-up-ului.

Compania are în vedere dezvoltarea fermei, dar și creșterea parteneriatelor cu marile lanțuri din retail.

În prezent, producătorul român lucrează la extinderea suprafeței acoperite cu încă 3.000 de metri pătrați, astfel că, în luna mai, la finalizarea lucrărilor de amenajare, va ajunge la 10.000 de metri pătrați de teren pentru solarii, urmând ca până la finalul anului să completeze această suprafață cu alți 5.000 de metri pătrați.

Mai mult decât atât, producătorul de legume și verdețuri are o strategie de conversie la produse bio pentru două hectare de teren. Pentru cei doi ani cât durează conversia, compania planifică în 2021 o recoltă de ardei kapia, ardei gras, vinete și dovlecei cu zero reziduuri, urmând ca în 2022 să aibă prima producție bio 100%.

Firma produce în prezent 14 tipuri de verdețuri și legume fresh, și anume salată verde, mărar, pătrunjel, leuștean, spanac, ridichi, ceapă verde, usturoi verde, varză albă, conopidă, broccoli, căpșuni, pepene verde și galben ș.a. Dintre acestea, cinci sunt disponibile pe toată durata anului: salată verde, mărar, pătrunjel, ridichi, ceapă verde, leuștean.

În 2019, producătorul a comercializat 1.560.000 de legături (ceapă verde, ridichi, mărar, pătrunjel și leuștean), 600 tone de varză albă și 1.140 tone de pepene verde, iar pentru anul acesta se așteaptă la o creștere a cantității comercializate de cel puțin 15%. Asta pentru că va începe colaborarea cu încă un mare lanț din retail.

Compania mai sus menționată a pornit de la o investiție inițială de 70.000 de euro, iar acum produce anual câteva tone de produse.

În 2019, start-up-ul agricol a avut o cifră de afaceri de 1.200.000 de euro.

Sursă foto: Shutterstock/caracter ilustrativ

Citește și