Cu toate acestea, fostul deputat de Alba Corneliu Olar face o dezvăluire șocantă despre starea avionului înainte de impact și spune că americanii nu au ce să investigheze.
„Este pentru prima dată când aud că se duc motoare la expertiză în America. Nu știu însă ce vor expertiza americanii, pentru că avionul prăbușit avea sârme în loc de coliere. La alimentarea cu benzină, furtunurile erau legate cu sârmă. Au văzut toți salvatorii lucrul acesta. Era o sârmă ordinară, o improvizație. Și atunci ce o să le arate americanilor, sârma aia?”, s-a întrebat retoric Olar.
Pe de altă parte, Dan Petrescu, tatăl copilotului Răzvan Petrescu, susține că avionul s-a prăbușit fiindcă era vechi, iar condițiile meteo au fost nefavorabile. „Eu știu că avionul tocmai ieșise de la reparat, unde a stat vreun an. Vă spun eu, problema a fost că acest avion avea un motor de generație veche, cu carburatoare care vibrează, cum erau Daciile, iar motorul nu a făcut față condițiilor meteorologice nefavorabile. Avionul prăbușit în Apuseni era fabricat prin 1974”, a declarat Dan Petrescu.
În altă ordine de idei, investigatorul care, până de curând, s-a aflat la conducerea anchetei privind accidentul a depus la Parchetul Militar o plângere împotriva superiorilor săi.
În plângere, investigatorul Sorin Cimpoieru, care a condus o echipă de inspectori ai Aviației Civile, își acuză superiorii de „presiuni”, anunță televiziunile de știri.