Dialogul lui Remus Pricopie cu un copil diagnosticat cu ADHD: „Te invit la minister să fii ministru pentru o zi”
În timpul unei vizite la Școala generală numărul 2 din Buzău, ministrul Educației, Remus Pricopie, s-a întâlnit cu mai mulți elevi și părinți ai acestora, dar și cu cadre didactice din unitatea de învățământ, pentru a discuta despre programul implementat de UNICEF în școala respectivă cu scopul de a reduce absenteismul și abandonul școlar, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Ministrul Educației a stat de vorbă cu mama unui băiat, elev în clasa a VII-a, diagnosticat cu ADHD, femeia spunându-i oficialului despre problemele pe care le are copilul său.
„Am un singur copil, dar mi-a fost de ajuns. În acest proiect nu e vorba doar de copiii romi ci și de cei cu anumite afecțiuni, nu le pot spune dizabilități. Eu mă gândesc la copilul meu și nu pot spune dizabilități, e un copil oarecum problemă, diagnosticat cu ADHD, cu probleme de adaptare, nu foarte mari, dar țin legătura foarte strâns cu școala”, a spus femeia.
Ulterior, ministrul Educației a spus că nu vede nicio problemă la copilul diagnosticat cu ADHD, dându-l exemplu pe Damian Drăghici care în școală ar fi fost considerat că „nu este în stare de nimic”, dar că apoi, în străinătate, s-a descoperit că are un nivel de inteligență foarte ridicat.
„Eu nu văd nicio problemă la el. Nu știu dacă îl știți pe Damian Drăghici. La un moment dat, am ascultat o intervenție de-a sa, el este mai degajat, și spunea că la școală i-au tot spus că e prost, că nu e în stare de nimic, că nu e în stare să stea în bancă. Pe la 18 ani a plecat în străinătate, acolo profesorii l-au văzut, l-au evaluat și așa oamenii au aflat că are un IQ strălucit. El tot spune că îi dădeau cu linia peste mână că scrie cu stânga, dar el scria cu ambele mâini, însă în loc să-i cultive calitățile i-au băgat în cap că e un copil cu probleme, deși el era cu nivel de inteligență deosebit. Mă aștept de la tine ca excesul de energie pe care-l ai să-l folosești constructiv, nu văd nicio problemă la tine”, i-a spus ministrul lui Tudor, elevul de clasa a șaptea diagnosticat cu ADHD.
Ministrul l-a întrebat apoi pe copil câte geamuri a spart, mama elevului răspunzând imediat că acesta nu a spart niciunul.
Femeia a fost însă imediat contrazisă de către băiatul său, care a răspuns: „Ba da, am reușit să sparg un geam de la primărie”, ministrul replicând: „Bravo, foarte bine (…) Îmi place de tine. Un băiat ca tine eu îl văd la minister pentru o zi. Te invit să vii la minister să fii ministrul Educației pentru o zi”.
Copilul a răspuns că, în mod direct, ar spune că este „o onoare”.
„Și indirect?”, l-a întrebat ministrul, elevul răspunzând: „Indirect mă gândesc cât de serios vorbiți când spuneți asta”.