Prima pagină » Știri » Director BCR: Nu sunt indicii privind vinovăția unui angajat al băncii în cazul disparției unor bani

Director BCR: Nu sunt indicii privind vinovăția unui angajat al băncii în cazul disparției unor bani

Director BCR: Nu sunt indicii privind vinovăția unui angajat al băncii în cazul disparției unor bani
Directorul de comunicare al BCR Ionuț Stanimir spune că nu există indicii privind vinovăția unui angajat al băncii în cazurile privind dispariția unor bani și valori, reclamate la Poliție, iar banca va evalua "obligația morală" de a despăgubi clienții, chiar dacă nu există o obligație contractuală.

Directorul de comunicare al BCR Ionuț Stanimir spune că nu există indicii privind vinovăția unui angajat al băncii în cazurile privind dispariția unor bani și valori, reclamate la Poliție, iar banca va evalua „obligația morală” de a despăgubi clienții, chiar dacă nu există o obligație contractuală.

„Ceea ce vă pot spune este că procedurile noastre acordă maximă importanță siguranței clienților. În acest moment, colaborăm cu Poliția și le-am pus la dispoziție toate probele materiale și înregistrările video, însă din indiciile și din semnele momentane nu există implicare a angajaților băncii. Ceea ce vă putem spune, de asemenea, este că, din punct de vedere contractual, nu există obligația legală de a despăgubi clienții, însă în același timp vom evalua orice obligație morală pe care o avem în sensul despăgubirii, cu ajutorul organelor acreditate.(…) Nu există niciun semn în ceea privește complicitatea unui angajat al băncii, momentan nu există indicii în acest sens. Poliția face investigații preluând probele materiale de la fața locului și înregistrările video”, a declarat Ionuț Stanimir, citat de corespondentul MEDIAFAX.

Stanimir a descris jurnaliștilor sistemul de securitate al băncii din zona de Tezaur și procedura deschiderii unei casete de valori, cu „trei bariere de securitate”, precizând că în niciun moment „un angajat al băncii nu vede, nu observă, nu are idee ceea ce se află în interiorul acesteia”.

„Vă pot descrie sistemul de siguranță pentru a clarifica acest aspect, iar în ceea ce privește acțiunea răufăcătorilor va trebui să întrebați Poliția. În ceea ce privește accesul la camera de Tezaur există trei bariere de securitate, intrarea în bancă, securizată și monitorizată, intrarea în zona de acces de tezaur la subsol, monitorizată și securizată, precum și ușa de tezaur securizată, iar înăuntrul tezaurului nu pot exista camere de luat vederi. Clienții nu sunt însoțiți de consilierii băncii în momentul în care accesează casetele de valori. Deschiderea unei casete de valori se face cu două chei, una a băncii și una a clientului, ambele individuale, iar consultarea casetei de valori se face exclusiv de către client, care e singur, în niciun moment un angajat al băncii nu vede, nu observă nu are idee ceea ce se află în interiorul acesteia”, a spus directorul de comunicare al BCR.

Întrebat dacă există posibilitatea ca un client care are o casetă închiriată să poată deschide o altă casetă pe care a avut-o cândva și după care și-a făcut mulajul cheii, Stanimir a precizat că „nu există această posibilitate” și i-a îndemnat pe jurnaliști să întrebe organele de anchetă despre acest mod de operare.

Chestionat dacă se schimbă încuietorile în momentul în care o casetă de valori este închiriată de alt proprietar, directorul de comunicare al BCR a precizat că o să verifice „acest aspect”, iar întrebat din nou dacă se poate face un mulaj după cheie Stanimir le-a spus jurnaliștilor că nu poate comenta și i-a îndemnat iarăși să întrebe Poliția despre o asemenea situație.

Întrebat, de asemenea, dacă există o cheie universală a băncii pentru toate cutiile din unitate sau o cheie a băncii pentru fiecare cutie, Stanimir a răspuns: „Depinde de la bancă la bancă, momentan nu pot face alt comentariu, în acest moment acestea sunt precizările pe care le pot face. Așteptăm detalii suplimentare, deocamdată atât pot declara”.

Într-un comunicat al Direcției de Comunicare a BCR, trimis marți seară, un comunicat de presă în care se precizează că, în urma incidentului, se va face „o revizuire completă a standardelor de securitate și procedurilor aferente în cadrul tuturor locațiilor unde este oferit acest serviciu” și se reamintește faptul că „banca oferă serviciul de închiriere a casetelor de valori fără a solicita clienților declararea conținutului acestora”.

„Clienții sunt singurii care cunosc ce conțin și cât valorează bunurile din casetele de valori proprii”, se mai arată în comunicatul Direcției de Comunicare a BCR.

Numărul reclamațiilor privind dispariția de bani din cutii de valori de la sucursala BCR din centrul Piteștiului a ajuns la opt, după ce marți după-amiază alte trei persoane au făcut plângeri la Poliție în acest sens, surse judiciare afirmând că există doi suspecți în acest caz.

Potrivit unor surse din rândul anchetatorilor, există doi suspecți principali în acest caz, între care un cetățean străin.

Sursele citate spun că cei doi bărbați sunt clienți ai băncii de mai mult timp, iar în ultimele patru luni ar fi intrat frecvent în bancă, de unde ar fi ridicat bani din cutii de valori, după ce au avut și ei bunuri în cutiile de valori ale unității și și-ar fi făcut apoi dubluri ale cheilor de la acestea. Anchetatorii au ajuns la cei doi în condițiile în care aceștia apar în imaginile de pe camerele de supraveghere ale băncii, surprinse vineri, înainte de a fi depusă prima plângere. Cei doi ar fi stat în sediul băncii șapte, respectiv 11 minute, mai spun sursele citate.

Vineri seară, un bărbat din Pitești a reclamat Poliției că din cutia de valori depusă la sucursala BCR din centrul orașului i-ar fi dispărut bani și bijuterii în valoare de 500.000 de lei. Ulterior, fiul bărbatului declara că din cutia de valori au fost furați 130.000 de dolari și 49.000 de lei, precum și bijuterii din aur și un ceas vechi de o sută de ani.

Luni, o familie din Argeș a reclamat Poliției dispariția a 131.000 de euro din cutia de valori de la sucursala BCR din centrul Piteștiului. Păgubiții spuneau că nu au mai mers la unitatea bancară de aproximativ un an, atunci când au făcut ultima depunere, și că au decis să verifice cutia de valori după ce au văzut, la sfârșitul săptămânii, cazul bărbatului care a sesizat că i-ar fi fost furați bani și bijuterii în valoare de 500.000 de lei.

Luni după-amiază, alte două familii au reclamat Poliției dispariția unor mari sume de bani din cutia de valori a aceleiași bănci. Astfel, un bărbat a reclamat că i-au dispărut din cutia de valori a băncii 400.000 de euro, în timp ce o femeie a sesizat dispariatia din cutia de valori a 130.000 de euro.

Marți dimineață, un bărbat a reclamat Poliției dispariția a 200.000 de euro dintr-o cutie de valori a aceleiași bănci.

Una dintre familiile păgubite spunea că persoanele cărora le-au dispărut bani și bijuterii din cutiile de valori de la sucursala BCR din centrul Piteștiului se vor constitui într-o asociație și vor da în judecată banca.

Citește și