Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a afirmat că accidentul feroviar de la Galaţi, de la sfârşitul săptămânii trecute, nu are nicio legătură cu cel de la Roşiori, susținând că acolo a fost vorba de eroare umană.
El a menţionat că, în ultimii 30 de ani, CFR Călători a avut buget de supravieţuire, nu buget de dezvoltare.
„Nu are nicio legătură cu evenimentul de la Roşiori. Evenimentul de la Roşiori a fost o eroare umană. Aici nu pare a fi o eroare umană, dar dăm voie comisiei să facă cercetările până la capăt”, a explicat directorul general de la CFR Călători.
El a precizat că de la accelerare până la impact a durat 40 de secunde.
„Este vorba de graduator, care este un fel de cutie de viteze. Şi mecanicul, când a accelerat în treapta a doua, s-a blocat şi a accelerat necontrolat.
Când a acţionat frâna, puterea locomotivei a fost mai mare decât puterea de frânare şi nu a mai putut decât să frâneze, de la 92 a frânat până la 74.
Mecanicul şi-a dat seama şi a acţionat toate protecţiile, dar viteza ajunsese atât de mare încât nu a mai funcţionat. Tot procesul a durat în jur de 40 de secunde, accelerarea şi lovirea”, a explicat Traian Preoteasa.
Acesta a mai precizat că va veni şi dezvoltarea acestui domeniu, dar că este foarte greu să ajungi la zi într-un timp scurt.
„Dezvoltarea va veni şi este condiţionată de achiziţia de material rulant. La noi este foarte greu să mai repari 30 de ani.
Chiar dacă vine acum Guvernul şi îşi dă zece miliarde de euro, industria pe orizontală nici ea nu s-a dezvoltat pentru că nu am mai avut noi capacităţi de reparaţii, nu s-a mai dezvoltat.
Deci este destul de complicat, chiar dacă ar veni foarte mulţi bani în acest moment, să vii la zero.
Va fi un proces destul de lung dat fiind că nu s-a investit regulat la timp potrivit pentru fiecare unitate de material rulant”, a transmis Traian Preoteasa, potrivit News.ro.
Sâmbătă seară, în gara din Galaţi, locomotiva unui tren a lovit un vagon de călători, accident care s-a soldat cu moartea unei femei şi cu rănirea a trei bărbaţi.
Poliţiştii au deschis un dosar penal pentru distrugere sau semnalizare falsă, ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă, cercetările fiind continuate pentru stabilirea împrejurilor în care s-a produs acest eveniment feroviar.
Din declaraţia mecanicului, reiese că locomotiva a accelerat brusc şi că el a încercat să acţioneze sistemul de frânare, dar acesta nu a mai frânat, ceasul vitezometrului locomotivei rămânând blocat la poziţia 75 km/h.
În urma coliziunii extrem de puternice, vagonul a fost deformat în partea de impact şi s-a deplasat aproape 80 de metri.
În momentul producerii evenimentului, în vagonul de călători se afla partida trenului, formată din şeful de tren, o femeie cu vârsta de 53 de ani, conductorul de tren, un bărbat cu vârsta de 47 de ani, precum şi un călător, un bărbat, cu vârsta de 53 ani din comuna Piscu, judeţul Galaţi.
Doi dintre bărbaţii răniţi mai erau internaţi duminică, iar medicii afirmau că ei sunt stabilizaţi.
Cea de-a treia persoană rănit a fost externată.