„Există două dosare penale aflate în curs de instrumentare, având ca obiect contractul de realizare a autostrăzii Brașov-Cluj-Borș. Un dosar care are ca obiect negocierea, aprobarea și semnarea contractului de proiectare, construire și finanțare a autostrăzii Brașov-Cluj-Borș, în cursul anului 2003. Se efectuează cercetări penale pentru suspiciunea săvârșirii unor infracțiuni de abuz în serviciu sub formă calificată. Un alt dosar care are ca obiect modificările succesive la contractul inițial, adoptate în perioada 2003-2013. Se efectuează cercetări penale pentru suspiciunea săvârșirii unor infracțiuni de abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul”, a declarat la solicitarea MEDIAFAX purtărorul de cuvânt al DNA, Livia Săplăcan.
O altă cauză privind contractul Bechtel a fost clasată de procurori la data de 30 septembrie 2015. Soluția a fost dată de Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 5, cauza vizând disparița contractului.
Reprezentanți ai Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 5 au declarat, pentru agenția de presă MEDIAFAX, pentru infracțiunea de furt s-a concluzionat că fapta respectivă, așa cum era descrisă, nu era prevăzută de legea penală. Cât privește infracțiunile de abuz în serviciu, neglijență în serviciu și distrugere, s-a constatat că era împlinit termenul de prescripție, au precizat aceleași surse pentru MEDIAFAX.
Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine a depus la DNA, în 20 august 2013, o plângere penală pentru neglijență în serviciu privind protecția informațiilor clasificate, ca urmare a lipsei exemplarului original al contractului cu Bechtel pentru autostrada Brașov-Borș.
Fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, a anunțat la 7 august 2013 că a depus plângere penală la Parchetul Înaltei Curți de Casație și Justiție în cazul ministrului Dan Șova, acuzându-l că ascunde contractul original cu Bechtel semnat de Adrian Năstase în anul 2003 pentru a-l apăra pe fostul premier. Anterior, Șova a susținut că desecretizarea contractului cu Bechtel nu s-a făcut pentru că nu s-a găsit, la Ministerul Transporturilor, varianta originală. În replică, Boagiu a susținut că documentul se află la etajul 2, camera 58. Între timp, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine a publicat unele documente declasificate referitoare la contract.
Proiectul autostrăzii Brașov-Borș, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 și început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până în 2012.
Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013. Pe fondul disputelor politice inițiate de partidele care s-au succedat la guvernare și fără bani alocați de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, fiind executați doar 52 de kilometri.