„Reducerea emisiilor GES (gaze cu efect de seră), prin menținerea unui parc auto cu autovehicule (Euro 6), eficiente sau vehicule cu propulsie electrică și prin interzicerea înmatriculării autovehiculelor cu norme de poluare Euro 3 și Euro 4″, se arată în documentul citat de adevărul.ro.
Decarbonarea și eficiența energetică i-ar putea scoate „pe tușă” pe șoferii cu mașini vechi E3 și E4.
„Măsura a fost și va fi susținută prin programul denumit generic „Rabla”, program care susține reînnoirea parcului auto național prin acordarea unei finanțări nerambursabile sub forma unei prime de casare, pentru achiziționarea autovehiculelor noi, mai puțin poluante, în schimbul predării spre casare a autovehiculelor uzate. Până în prezent, programul a suferit diverse modificări, cea mai importantă având loc în anul 2018 prin introducerea programului „Rabla Plus”.
Programul presupune acordarea de ecotichete în valoare de 45.000 de lei pentru achiziția unei mașini electrice, respectiv 20.000 lei pentru una hibrid.
Același document încurajează mijloacele de transport mult blamate de taximetriști: ride sharing, car pooling, car sharing etc.
Foto: Mediafax Foto / Andreea Balaurea