Mai mulți profesori sunt suspectați de promovări frauduloase la examene.
„120 de persoane, cadre didactice și studenți din cadrul unei universități din Arad, au fost audiate, fiind cercetate sub aspectul săvârșirii de infracțiuni de corupție. Totodată, au fost puse în executare 3 mandate de percheziție asupra a 3 casete de valori deținute de către doi dintre cei cercetați în cauză, la unități bancare de pe raza județelor Arad și Timiș, în urma cărora au fost indisponibilizate mai multe bunuri, pentru a fi confiscate'”, fiind ridicate bunurile menționate anterior, precizează Poliția Română.
Ancheta este continuare a unui dosar în care pe 26 iulie s-au făcut 106 percheziții domiciliare. La acel moment, în urma perchezițiilor, au fost ridicați peste 350.000 de euro, înscrisuri și sisteme informatice utile cauzei.
Potrivit polițiștilor, „în cadrul unor instituții de învățământ superior, s-ar fi constituit rețele infracționale din care ar fi făcut parte cadre didactice, secretare și alte categorii de personal nedidactic, precum și foști absolvenți care ar fi avut rolul de a intermedia traseul banilor de la studenți la profesori sau la informaticieni, contra unor comisioane, în vederea promovării frauduloase a examenelor.”
„De asemenea, în acest mecanism, studenți care ar fi dat bani profesorilor pentru promovarea unor examene, în special cei cunoscători de limba română, ar fi devenit la rândul lor intermediari pentru alți colegi. În anumite cazuri, banii oferiți în schimbul promovării examenelor ar fi fost lăsați la puncte de schimb valutar ai căror administratori ar fi fost în relații de prietenie cu cadrele didactice. În fapt, cadrele didactice ar fi pretins și primit bani și bunuri de la studenți pentru a le oferi lucrări de licență deja elaborate ori pentru promovarea unor examene, mai ales în cazul unor studenți străini, înscriși la grupe ce urmau cursurile în română, fără ca aceștia să înțeleagă limba”, mai precizează anchetatorii.
Polițiștii spun că informaticienii instituțiilor ar fi accesat ilegal softul creat pentru evidența situațiilor școlare și ar fi modificat rezultatele obținute de unii dintre studenți ori le-ar fi transmis acestora mesaje cu răspunsurile corecte, în timpul examenelor.