Două milioane de euro, dispărute din cutiile de valori ale unei bănci din Pitești

Publicat: 31 10. 2013, 12:19
Actualizat: 03 04. 2019, 19:43

Unsprezece reclamații au fost depuse, până miercuri, la Poliție, în cazul dispariției de bani și bunuri din cutiile de valori de la sucursala BCR din centrul municipiului Pitești, iar alte persoane care au casete de valori urmează să își verifice bunurile depuse la unitatea bancară.

Potrivit purtătorului de cuvânt al IPJ Argeș, comisar șef Dănuț Dinu, polițiștii se așteaptă să primească și alte reclamații în următoarele ore, iar după ce toate persoanele își vor verifica, în interiorul băncii, cutiile de valori, se va ști numărul final al sesizărilor în acest caz.

„Noi sperăm să rămână așa, dar vom vedea ce s-a întâmplat. Până acum avem 11 reclamații. Toți cei care au venit către Poliție au reclamat că le-au dispărut sume mari de bani, cea mai mică este de peste 100.000 de euro, iar cea mai mare de 400.000 de euro. Sunt zeci de polițiști angrenați în anchetă, se lucrează continuu și sperăm să avem foarte curând rezultatele anchetei”, a declarat purtătorul de cuvânt al IPJ Argeș, comisar șef Dănuț Dinu.

Potrivit unor surse judiciare, suma totală dispărută din cele 11 cutii de valori, cu preponderență sume mari de bani și bijuterii, este de aproximativ două milioane de euro.

Numărul reclamațiilor privind dispariția de bani din cutiile de valori de la sucursala BCR din centrul Piteștiului a ajuns la 11, după ce miercuri alte trei persoane au depus plângeri.

Conform anchetatorilor, la sucursala BCR din centrul Piteștiului sunt 300 de cutii de valori, dintre care 105 sunt închiriate, iar 37 dintre acestea nu fuseseră verificate, până miercuri, de către clienți.

Prima reclamație privind dispariția de bijuteri și bani dintr-o cutie de valori de la a sucursala BCR din centrul Piteștiului a fost depusă vineri, când o familie a reclamat că din cutia de valori i-au fost furați 130.000 de dolari și 49.000 de lei, precum și bijuterii din aur și un ceas vechi de o sută de ani.

Luni, la Poliția Argeș au fost depuse alte trei reclamații privind dispariția de bani din cutii de valori de la aceeași bancă. Păgubiții au reclamat dispariția a 131.000 de euro, 400.000 de euro, respectiv 130.000 de euro.

Marți dimineață, un bărbat a reclamat Poliției dispariția a 200.000 de euro dintr-o cutie de valori a băncii, în cursul zilei de marți fiind depuse alte trei reclamații privind dispariția unor sume mari de bani.

Surse din rândul anchetatorilor spuneau că există doi suspecți principali în acest caz, între care un bărbat cu cetățenie româno-spaniolă.

Sursele citate spun că cei doi bărbați sunt clienți ai băncii de mai mult timp, iar în ultimele patru luni ar fi intrat frecvent în bancă, de unde ar fi ridicat bani din cutii de valori, după ce au avut și ei bunuri în mai multe cutii de valori ale unității și și-ar fi făcut apoi dubluri ale cheilor de la acestea. Anchetatorii au ajuns la cei doi în condițiile în care aceștia apar în imaginile de pe camerele de supraveghere ale băncii, surprinse vineri, înainte de a fi depusă prima plângere.

Directorul de comunicare al BCR Ionuț Stanimir a declarat, marți, că nu există indicii privind vinovăția vreunui angajat al băncii în cazurile privind dispariția unor bani și valori, reclamate la Poliție, iar banca va evalua „obligația morală” de a despăgubi clienții, chiar dacă nu există o obligație contractuală.

El le-a descris jurnaliștilor sistemul de securitate al băncii din zona de Tezaur și procedura deschiderii unei casete de valori, cu „trei bariere de securitate”, precizând că în niciun moment „un angajat al băncii nu vede, nu observă, nu are idee ceea ce se află în interiorul acesteia”.

Întrebat dacă există posibilitatea ca un client care are o casetă închiriată să poată deschide o altă casetă pe care a avut-o cândva și după care și-a făcut mulajul cheii, Stanimir a precizat că „nu există această posibilitate” și i-a îndemnat pe jurnaliști să întrebe organele de anchetă despre acest mod de operare.

Chestionat dacă se schimbă încuietorile în momentul în care o casetă de valori este închiriată de alt proprietar, directorul de comunicare al BCR a precizat că o să verifice „acest aspect”, iar întrebat din nou dacă se poate face un mulaj după cheie Stanimir le-a spus jurnaliștilor că nu poate comenta și i-a îndemnat din nou să întrebe Poliția despre o asemenea situație.