Prima pagină » Știri » Două treimi din europeni suferă de STRES CIBERNETIC. Încrederea utilizatorilor în rețelele de socializare, cea mai scăzută

Două treimi din europeni suferă de STRES CIBERNETIC. Încrederea utilizatorilor în rețelele de socializare, cea mai scăzută

Două treimi din europeni suferă de STRES CIBERNETIC. Încrederea utilizatorilor în rețelele de socializare, cea mai scăzută
Studiu Kaspersky Lab despre utilizarea internetului, stres cibernetic și încrederea în organizații și tehnologii. Vezi ce îi stresează cel mai mult pe europeni

În urma studiului, realizat în Europa, s-a constatat că 70% din respondenți se simt stresați când vine vorba de protejarea dispozitivelor și 62% sunt copleșiți de cantitatea de informații sensibile pe care le dețin.

Nivelul de stres este justificat, având în vedere că 59% dintre utilizatori se așteaptă să se confrunte cu o problemă de securitate cibernetică în următoarele 12 luni, iar 54% recunosc că au fost victimele unui incident în ultimii cinci ani, reiese din analiză.

Potrivit Kaspersky Lab, pe fondul nivelului ridicat de stres se înregistrează scăderea încrederii în organizații și tehnologie pentru a proteja datele.

Rezultatele au arătat că încrederea utilizatorilor în rețelele de socializare și aplicațiile de mesagerie este cea mai scăzută (32%, respectiv, 25%). Acest procent scăzut de încredere poate fi și din cauza scandalului în care a fost implicată compania Facebook și Cambridge Analytica.

Aplicațiile pentru schimbul de fotografii, cele de ride-sharing și aplicațiile muzicale au fost mai de încredere.

„Absența corelației dintre risc și încredere este demonstrată și de constatările că mai mult de jumătate (56%) dintre europeni ar avea încredere să le dea partenerului datele de conectare pentru dispozitivele lor. În același timp, doar 11% dintre respondenți ar avea încredere într-o soluție de management de parole, în ciuda faptului că oamenii se dovedesc în mod constant o verigă slabă în ceea ce privește securitatea”, spun specialiștii Kaspersky Lab.

Studiul a fost efectuat de firma de cercetare Opinion Matters în perioada 23 mai – 3 iulie 2018, pe un eșantion de peste 5.000 de angajați care utilizează computere, din Franța, Germania, Italia, Spania, Danemarca și Olanda.

Kaspersky Lab este o companie globală din domeniul securității cibernetice, prezentă pe piață de peste 20 de ani.

 

Citește și