Dragoș Pătraru face dezvăluiri despre „Starea Nației”. „Să vă uitați la publicitate că altfel nu mâncăm”
Dragoș Pătraru încearcă să explice cum își alege personajele ironiilor din emisiune și cum se diferențiază produsul de la TVR de emisiunile de pamflet realizate de Mircea Badea și Radu Banciu. De asemenea, acesta a explicat modul în care trebuie să își vândă minutele de publicitate și cum TVR investește puțin în asemenea emisiuni.
„Din banii care intră în TVR, din taxă, doar 5% merg în producții. Restul sunt pe datorii”, a declarat Dragoș Pătraru la Adevărul Live.
„Nu a fost până acum un late-night show adevărat, costurile de producție ar fi fost mult prea mari. Dar la televiziunea publică sărăcia este mare. Greu de crezut la câți bani plătesc telespectatorii, chiar dacă taxa e una dintre cele mai mici din Europa. Doar Polonia mai e după noi în Europa”, a mai spus Pătraru.
Pătraru a declarat că la TVR „a avut o libertate totală”: „Am vrut să rămânem. Ni s-a spus că se vrea emisiunea asta, mai ales că se fac cifre de audiență de zece ori mai mare ca înainte. Dar ni s-a mai zis „O vindeți voi”. În loc să primesc bani din ce se încasează din această emisiune, eu trebuie mă plătesc pe mine și echipa. Nu trebuie să fac eu asta. Eu lucrez 14 ore pe zi la emisiune, când să mai lucrez și pentru banii ăștia?”
Realizatorul a vorbit și despre mutarea emisiunii sale de la ora 22.00. „Eu cred că ne avantajează ora 22:00. La ora 23:00, TVR poate să aducă maxim un milion de oameni. De la ora 22:00, consumul fiind foarte mare, eu pot să am o „țeavă dublă”. Ar trebui, matematic, să ne dublăm audiența. Interesant este că există momente în care managementul intră în editorial și spune cum să se facă lucrurile. La emisiunea noastră sunt separate. Am fost de acord de la finalul sezonul trecut cu ora asta. Nu am venit în locul lui Moise Guran. El trebuia să rămână la ora 23:00 sau să revină la ora 19:00, cum a mai făcut. El a spus că era bine să intrăm de la ora 22:00. Moise are o nișă mică, noi ne adresăm unui public mult mai larg”.
„Eu fac stand-up, nu stand-down. Am eliminat scaunul din decor, în picioare respir mai bine. Nu pot să compar emisiunile de acest fel, cele a lui Radu Banciu și Mircea Badea. Eu cred că nicio emisiune nu e pamflet, ambalăm subiectele serioase cu umor. CNA a contribuit în timp la confuzie. Noi ne-am încadrat la divertisment, că așa a zis TVR, nu la infotainment cum voiam. Îndeplinim trei funcții mass-media și mi le asum. Tâmpenia cu pamflet a plecat din presa scrisă. Avocații din acele vremuri apărau scriitorii cu fraza „acesta este un pamflet și trebuie tratată ca atare”. Nu merge!”, a precizat Pătraru.
Cât despre veniturile încasate din emisiune, Pătraru a fost direct: „Dacă facem o comparație, TVR are în acest moment 135 de emisiuni. În condițiile în care bagi 5% din venituri în producție poți să faci 135 de emisiuni de calitate? Legea trebuie schimbată. Apoi, cu toții vin cu pretenții. Orele cu minoritățile… țintesc o nișă mică. Trebuie mutate pe TVR 3, de exemplu. TVR, dacă nu ajunge la lume, nu își îndeplinește misiunea. Există această discriminare că televiziunea primește taxă. S-a spus că aveam voie doar 8 minute de publicitate, nu avem voie să intrerupem producțiile. Eu o să spun la final de-acum: „Să vă uitați la ultimele trei minute de publicitate că altfel nu mâncăm”.
În final, Pătraru a vorbit despre planurile de viitor pentru „Starea Nației”: „Vrem să ne creștem audiența, e normal. Ultima medie pe luna iunie a fost 2,9 – 3 puncte de rating. Vrem să dublăm audiența sezonul ăsta. Semnelele pe care le avem din piață sunt bune. Depinde de noi cum vom ambala produsul ca să fie echilibrat. Vrem să introducem mai multe lucruri noi. Le vom băga mai mult în ediția de duminică. Vax Populi rămâne. O să facem promo-ul pe autoironie. Răzvan Angelescu s-a ocupat de partea astea”.