Modul de predare discursiv al profesorilor prin care transmit informația nu are legătură cu ceea ce văd elevii în viața de zi cu zi, spun specialiștii în educație.
„Atunci când au de rezolvat probleme se izbesc de matematica prost cunoscută, cum ar fi fracții, procente, adunări sau scăderi. Fizica este gândită în programa școlară mult prea abstract, teoretic și sunt prea multe formule”, a spus Staș.
În opinia sa, absolvenții de liceu nu au cunoștințe de bază la discipline precum biologie, chimie, fizică sau chiar limba română pentru că profesorii predau într-un limbaj neînțeles de ei. „Capcana disciplinelor precum biologie, chimie sau chiar limba română este folosirea de către profesori a unui metavocabular. Spre exemplu, la biologie, copiii în loc să învețe cum funcționează lumea vie, ei învață cuvinte dificile”, a explicat Marian Staș. El precizează că slaba pregătire a absolvenților de liceu pleacă de la planul-cadru pentru gimnaziu. „Planul-cadru pentru gimnaÂziu pleacă de la premisa că elevii învață toți la fel pentru că au același număr de ore pe săptămână, iar acest lucru nu este normal”, a spus Staș.