„Nu se pune în niciun caz problema să renunțăm la culoarele unice. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, un document strategic de planificare a transportului în regiunea București-Ilfov, realizat sub coordonarea BERD, precizează clar că una dintre măsurile care duc la creșterea mobilității este realizarea acestor benzi destinate transportului public. Vom acționa să facem această măsură cât mai eficientă, astfel încât efectele benefice să fie mai mari decât neajunsurile, aplicând în această perioadă un set de măsuri complementare care să ajute la decongestionarea traficului”, a declarat Gabriela Firea, primarul general al Capitalei.
Edilul a mai precizat însă că în București, la final de aprilie, sunt înmatriculate nu mai puțin de 1,274 milioane de autovehicule, plus alte 155.000 înmatriculate în Ilfov.
„Față de finalul anului trecut se înregistrează, în doar 4 luni, o creștere a parcului auto din zona metropolitană București de peste 30.000 de unități. La acestea se adaugă autovehiculele, deloc puține, care tranzitează zilnic Bucureștiul, precum și cele înmatriculate în alte județe sau alte țări ale căror proprietari locuiesc, de fapt, aici. Prin urmare, fără măsuri de descurajare a traficului rutier, vom avea în foarte scurt timp un oraș complet blocat. Pentru început avem în vedere doar măsuri care să stimuleze conformarea voluntară, de genul încurajării transportului în comun sau a celui ecologic, dar în perspectiva nu excludem și alt gen de măsuri”, a mai spus Firea.
Primarul General a avut o ședință de lucru cu reprezentanții direcțiilor de transporturi și utilități din cadrul Primăriei Municipiului București, pentru a stabili modul de implementare a măsurilor conexe care vor însoți introducerea culoarelor unice pentru transportul în comun în Capitală.
Principalele proiecte ale Municipiului București care vizează fluidizarea traficului rutier în zona București-Ilfov sunt incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 și vizează introducerea de benzi de circulație cu prioritate pentru transportul public pe o distanță de 25 km; achiziția a 100 troleibuze, 100 de tramvaie și 400 de autobuze, pentru început.
Proiectul mai presupune și modernizarea infrastructurii de tramvai și extinderea acesteia cu 41 kilometri de cale dublă, precum și reabilitarea a aproximativ 1800 de stații, construcția de parcări de tip Park &Ride la punctele cheie de intrare în oraș, construcția de parcări subterane, amenajare și lărgire Prelungirea Ghencea, lărgire str. Jandarmeriei, reconfigurarea întregii zone de birouri Pipera – str. Fabrica de Glucoză, str. D. Pompeiu, str. Petricani, str. Andronache, sos. Colentina, amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste și locuri de parcare), precum și extinderea sistemului de închiriere biciclete (bike-sharing), crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni și bicicliști în centrul orașului, concomitent cu modernizarea spațiul urban public și îmbunătățirea condițiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusă, regândirea și extinderea sistemului de management al traficului.
Pe Drumul Național 1 (DN 1) s-a format, luni dimineața, un ambuteiaj pe peste 16 de kilometri, pe sensul de intrare în Capitală, șoferii stând în coloană chiar și două ore. Coloana de mașini de pe DN 1 s-a format de la podul Băneasa, de unde ar urma să fie instituită o bandă de circulație unică pentru autobuze.