Coloana de mașini de pe DN 1 s-a format de la podul Băneasa, de unde a fost instituită, de luni, o bandă de circulație unică pentru autobuze. Astfel, numărul benzilor destinate traficului rutier s-a limitat la două.
„Se circulă cu fluență, dar faptul că s-a trecut de la trei benzi la două și fluxul foarte mare de mașini au dus la aglomerare în zonă. Avem echipaje atât la Academia de Poliție, cât și la Pasajul Băneasa și la Fântâna Miorița, care fac tot posibilul pentru a fluidiza traficul”, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanții Brigăzii Rutiere a Capitalei.
La intrarea pe banda unică a RATB, doi polițiști locali dirijau traficul și nu permiteau șoferilor să pătrundă în zona delimitată. Din această cauză, și conducătorii auto care veneau de pe strada Constantin Dobrogeanu Gherea au fost nevoiți să stea zeci de minute în coloană, pentru a intra apoi pe șoseaua București-Ploiești.
„De aproape 60 de minute stau în coloană. Niciodată nu am mai întâlnit așa ceva, nu se poate să stai în halul ăsta!”, a declarat nervos unul dintre șoferi.
„Am mai prins aglomerație aici, dar ca acum niciodată. Stau de peste 40 de minute. Și înainte se stătea, dar nu mai mult de 10 minute, cel mult”, a declarat un alt tânăr conducător auto.
„Vin de la Ploiești, iar de la ora 08:35, de la ieșirea din Săftica (DN 1, județul Ilfov – n.r.), stau în coloană. S-a mers bară la bară până aici, în Băneasa. Am făcut aproape două ore pe un drum care îl fac în mod obișnuit în 40-50 de minute. Când au făcut benzile astea pentru autobuze, aici, la intrarea în București, nu s-au gandit că majoritatea venim din afară? Eu cum aș putea să circul cu RATB-ul, dacă vin din Ploiești? Unde să las mașina, de unde să iau autobuzul?”, a declarat o tânără care a fost prinsă în ambuteiajul format, luni, pe DN 1.
Inițial, la solicitarea MEDIAFAX, reprezentanții Primăriei Capitalei au refuzat să explice ce măsuri vor lua, sau dacă vor interveni în vreun fel pentru a fluidiza circulația. Ulterior, Primăria Generală a publicat pe Facebook o reacție prin care anunță că instituirea benzilor unice pentru RATB a fost, deocamdată, „un test” și că implementarea proiectului va fi reluată după începerea vacanței de vară, motivând și că astăzi „au fost identificate punctele nevralgice”. Gabriela Firea a transmis că demararea acestei inițiative va fi făcută într-o perioadă în care traficul e mai redus și că până atunci va fi sporit numărul autobuzelor care circulă pe rutele respective și vor fi înființate și alte linii preorășenești.
„Chiar dacă pentru ca efectele pozitive să fie vizibile e nevoie de o perioadă de acomodare, acest proiect, coroborat cu înnoirea și suplimentarea parcului auto al RATB și cu extinderea sistemului de semaforizare inteligentă, reprezintă soluția pentru descongestionarea traficului în București. Studiile de mobilitate arată clar că implementarea benzilor unice generează o creștere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor și o diminuare cu până la 25% a timpilor de așteptare în stații, iar costurile de operare ale RATB se diminuează semnificativ”, a declarat Firea.