Prima pagină » Știri » După ce a provocat un HAOS pe DN1, Firea îi „liniștește” pe șoferi: A fost un test

După ce a provocat un HAOS pe DN1, Firea îi „liniștește” pe șoferi: A fost un test

Implementarea proiectului benzii unice pentru transportul în comun a fost „un test" pe care Primăria Capitalei l-a făcut în această dimineață, generând astfel o coadă de 16 kilometri pe DN1 pe sensul de intrare spre București. Aplicarea proiectului va fi reluată după începerea vacanței de vară, iar Gabriela Firea insistă că aceasta este soluția pentru fluidizarea traficului, dar că e nevoie de „o perioadă de acomodare", timp în care să fie înnoit parcul auto și să se extindă și sistemul de semaforizare inteligentă. Până atunci, însă, luni dimineața șoferii care au circulat în zona Băneasa au stat la coadă chiar și câte două ore: „Vin de la Ploiești, iar de la ora 08:35, de la ieșirea din Săftica (DN 1, județul Ilfov - n.r.), stau în coloană. S-a mers bară la bară până aici, în Băneasa. Am făcut aproape două ore pe un drum care îl fac în mod obișnuit în 40-50 de minute. Când au făcut benzile astea pentru autobuze, aici, la intrarea în București, nu s-au gandit că majoritatea venim din afară?", a declarat pentru MEDIAFAX o tânără care a fost prinsă în ambuteiajul de pe DN1.

Coloana de mașini de pe DN 1 s-a format de la podul Băneasa, de unde a fost instituită, de luni, o bandă de circulație unică pentru autobuze. Astfel, numărul benzilor destinate traficului rutier s-a limitat la două.

„Se circulă cu fluență, dar faptul că s-a trecut de la trei benzi la două și fluxul foarte mare de mașini au dus la aglomerare în zonă. Avem echipaje atât la Academia de Poliție, cât și la Pasajul Băneasa și la Fântâna Miorița, care fac tot posibilul pentru a fluidiza traficul”, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanții Brigăzii Rutiere a Capitalei.

La intrarea pe banda unică a RATB, doi polițiști locali dirijau traficul și nu permiteau șoferilor să pătrundă în zona delimitată. Din această cauză, și conducătorii auto care veneau de pe strada Constantin Dobrogeanu Gherea au fost nevoiți să stea zeci de minute în coloană, pentru a intra apoi pe șoseaua București-Ploiești.

„De aproape 60 de minute stau în coloană. Niciodată nu am mai întâlnit așa ceva, nu se poate să stai în halul ăsta!”, a declarat nervos unul dintre șoferi.

„Am mai prins aglomerație aici, dar ca acum niciodată. Stau de peste 40 de minute. Și înainte se stătea, dar nu mai mult de 10 minute, cel mult”, a declarat un alt tânăr conducător auto.

„Vin de la Ploiești, iar de la ora 08:35, de la ieșirea din Săftica (DN 1, județul Ilfov – n.r.), stau în coloană. S-a mers bară la bară până aici, în Băneasa. Am făcut aproape două ore pe un drum care îl fac în mod obișnuit în 40-50 de minute. Când au făcut benzile astea pentru autobuze, aici, la intrarea în București, nu s-au gandit că majoritatea venim din afară? Eu cum aș putea să circul cu RATB-ul, dacă vin din Ploiești? Unde să las mașina, de unde să iau autobuzul?”, a declarat o tânără care a fost prinsă în ambuteiajul format, luni, pe DN 1.

Inițial, la solicitarea MEDIAFAX, reprezentanții Primăriei Capitalei au refuzat să explice ce măsuri vor lua, sau dacă vor interveni în vreun fel pentru a fluidiza circulația. Ulterior, Primăria Generală a publicat pe Facebook o reacție prin care anunță că instituirea benzilor unice pentru RATB a fost, deocamdată, „un test” și că implementarea proiectului va fi reluată după începerea vacanței de vară, motivând și că astăzi „au fost identificate punctele nevralgice”. Gabriela Firea a transmis că demararea acestei inițiative va fi făcută într-o perioadă în care traficul e mai redus și că până atunci va fi sporit numărul autobuzelor care circulă pe rutele respective și vor fi înființate și alte linii preorășenești.

„Chiar dacă pentru ca efectele pozitive să fie vizibile e nevoie de o perioadă de acomodare, acest proiect, coroborat cu înnoirea și suplimentarea parcului auto al RATB și cu extinderea sistemului de semaforizare inteligentă, reprezintă soluția pentru descongestionarea traficului în București. Studiile de mobilitate arată clar că implementarea benzilor unice generează o creștere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor și o diminuare cu până la 25% a timpilor de așteptare în stații, iar costurile de operare ale RATB se diminuează semnificativ”, a declarat Firea. 

Primăria a cerut direcțiilor de specialitate să identifice terenuri la intrările în Capitală, (la capătul tramvaiului 21 și în zona Băneasa) unde cetățenii din Ilfov, care lucrează în București, să-și poată lăsa mașinile pentru a folosi mijloacele de transport în comun. Această măsura se va lua până în momentul în care se construiesc parcările de tip park & ride, explică instituția.
 
Primăria Capitalei va semna contracte de asociere referitor la transportul public în comun cu Primăriile Corbeanca, Snagov, Balotești și Gruiu, astfel încât cetățenii din aceste localități să beneficieze de liniile RATB.
 
Benzile unice vor fi implementate pe arterele : Șoseaua București – Ploiești, Șoseaua Kiseleff până la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri), Bd. Constantin Prezan (pe ambele sensuri), Calea Dorobanți – între Piața Dorobanți și Bd. Dacia (pe ambele sensuri) și între Bd. Dacia și Piața Lahovari, Str. George Enescu, între Lahovari și Bd. Magheru și între Piața Romană și str. George Enescu.
 
Primăria Generală a Municipiului București a decis instituirea mai multor benzi unice pentru autobuze și troleibuze, pentru ca acestea să parcurgă mai repede traseele și să nu mai fie prinse în ambuteiaje.