După incidentul din Odorheiu Secuiesc, Kaufland vrea introducerea cursurilor de limba română
„Potrivit procedurilor interne ale companiei, am demarat deja o investigație și vom lua toate măsurile pentru a evita pe viitor astfel de situații, inclusiv introducerea cursurilor de limba română. Subliniem că, potrivit legii, eventualele măsuri care vor fi decise vor fi confidențiale, deoarece țin de relația angajat-angajator, respectând astfel dreptul la viața privată”, se arată în comunicatul transmis vineri de companie.
„Regretăm atitudinea angajatei din cadrul magazinului din Odorheiu Secuiesc. Este un comportament de care ne dezicem, Kaufland având o serie de principii care pun respectul față de clienți și amabilitatea pe primul loc”, se mai arată în comunicat.
Potrivit primelor investigații ale Kaufland România, la ora la care a avut loc discuția filmată la punctul Grill (9:47), programul de lucru cu clienții nu începuse încă, angajata fiind implicată în sarcinile obișnuite de pregătire pentru deschiderea oficială de la ora 10.00. Din acest motiv, casa de marcat nu era încă operațională, iar aceasta nu a putut încheia procedura de încasare, neputând servi astfel clientul și restituindu-i suma.
Din imaginile surprinse de camerele de supraveghere din parcare reiese că autorului filmului i s-a comunicat orarul de funcționare în prealabil. Acesta a venit la punctul Grill într-un interval de 16 minute de trei ori, înainte de începerea programului, în intervalul 9:31 – 9.47, purtând discuții cu angajata, precizează retailerul.
Încă de la prima vizită, care a durat aproximativ un minut (de la ora 9:31:25 până la ora 9:32:27), clientului i s-a comunicat că programul de lucru nu începuse încă la acea oră și din acest motiv nu putea fi servit. Cu toate acesta, el a revenit a doua oară la ora 9.37 și apoi a treia oară la ora 9.47, când a pornit camera de filmat, înregistrând o reacție ca urmare a unor interacțiuni anterioare, menționează Kaufland România.
„Autorul filmului a omis să precizeze ca filmarea dată publicității este în fapt a treia discuție cu angajata noastră”, susține Kaufland.
Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) s-a autosesizat, vineri, în urma apariției pe rețelele de socializare a unui filmuleț postat de un bărbat care susține că a fost refuzat de o vânzătoare la Odorheiu Secuiesc, pentru că nu vorbea limba maghiară.
Totodată, Comisariatul Regional Brașov al ANPC s-a autosesizat, a anunțat comisarul șef, Claudiu Susanu, pe Facebook.
Magazinul din Odorheiu Secuiesc la care un bărbat susține că a fost refuzat de o vânzătoare pentru că nu vorbea limba maghiară a fost amendat, vineri, cu 10.000 de lei, după ce a refuzat inclusiv comisari ai OPC Brașov. Aceștia au cerut produse în limba română.
Comisarul șef al CRPC Brașov, Claudiu Susanu, a declarat, vineri, pentru corespondentul MEDIAFAX, că supermarketul respectiv a mai fost sancționat și în 2015, pentru abateri similare, cu suma de 5.000 de lei. Magazinul fusese sancționat pentru faptul că pliantele și reclamele de promovare erau exclusiv în limba maghiară.