Prima pagină » Știri » După tragedia din Grecia, furia oamenilor crește pe zi ce trece! Ce au DISCUTAT mecanicul trenului Intercity și șeful gării Larissa, înainte cu puțin timp de la impactul tragic

După tragedia din Grecia, furia oamenilor crește pe zi ce trece! Ce au DISCUTAT mecanicul trenului Intercity și șeful gării Larissa, înainte cu puțin timp de la impactul tragic

După tragedia din Grecia, furia oamenilor crește pe zi ce trece! Ce au DISCUTAT mecanicul trenului Intercity și șeful gării Larissa, înainte cu puțin timp de la impactul tragic

În timp ce bilanțul dezastrului feroviar din Grecia a ajuns la 57 de morți, au apărut înregistrările ultimei conversații între mecanicul trenului și șeful gării din Larissa, care l-a trimis pe linia greșită.

Bilanțul dezastrului feroviar din Grecia a ajuns la 57 de morți, iar orincipalul suspect al accidentului de tren de pe ruta Atena – Salonic a fost pus oficial sub acuzare.

Șeful de gară din Larissa își acceptă vina, însă susține că nu este singurul responsabil pentru tragedie.

Presa din Grecia vorbește de un lanț de erori, corupție și neglijență.

Ieri, trenurile din Grecia și metroul din Atena nu au circulat, după ce angajații feroviari, furioși pe întreaga situație, au intrat în grevă.

Între timp, au apărut imagini cu momentul impactului dintre cele două trenuri, dar și înregistrările ultimei conversații între mecanicul de la intercity și șeful gării din Larissa, care l-a trimis pe linia greșită.

Discuția dintre șeful de gară din Larissa și mecanicul trenului Intercity Prima conversație este între șeful de gară din Larissa și mecanicul trenului Intercity care venea de la Salonic.

Conversația dintre mecanicul trenului și șeful gării din Larissa

Șeful de gară îi spune trenului 62 să meargă înainte, în mod normal.

Presa greacă a scris că mecanicul garniturii de pasageri nu a avut niciun motiv să pună la îndoială instrucțiunea.

Mecanicul trenului: „Larissa mă aude?”

Șeful de gară: „Da, te aude. Cu nr. 47 treceți de semaforul roșu până la stația Nei Poroi”

Mecanicul trenului: „Vasili, plec?”

Șeful de gară: „Pleacă, pleacă”.

Mecanicul trenului: „Ok, o seară bună”.

Ordinul care a pecetluit soarta a zeci de oameni fusese dat de șeful gării Larissa cu ceva timp înainte.

A cerut unui subaltern să schimbe manual un macaz, deoarece un tren local se blocase și trebuia mutat de pe linia principală.

Doar că șeful de gară nu a mai dat ordinul să fie mutat macazul înapoi.

Subaltern: „Vasili, să schimb poziția macazului?”

Șeful de gară: „Nu, nu schimba poziția pentru că vine 1564”

Subaltern: „Ok, o să las așa, pe diagonală”.

Așa au ajuns cele două trenuri pe aceeași linie și s-a produs nenorocirea. Momentul impactului a fost surprins de o cameră de supraveghere.

La un moment dat, pe filmare, se vede cum apare o minge de foc uriașă.

„Este cel mai dificil moment atunci când nu salvezi vieți și recuperezi cadavre.

Nu este ceva ce ne place, nu este ceva ce ne dorim, dar este ceva ce va rămâne în memoria noastră întotdeauna, indiferent cât de mult încercăm să scăpăm”, a spus Konstantinos Imanimidis, voluntar al Crucii Roșii: ”

Suspectul numărul unu, șeful gării din Larissa, a fost pus sub acuzare.

Are termen până sâmbătă să depună mărturia și să își pregătească apărarea, iar avocatul bărbatului de 59 de ani a spus că acesta este distrus sufletește și că își asumă o parte din vină, totuși, nu pe toată.

„Acuzatul este absolut devastat. Este un pic cam devreme pentru declarații, deoarece nu avem întregul dosar.

Dar el și-a asumat partea de vină, conform cu responsabilitatea pe care o avea. Ce vreau să spun acum este că nu ar trebuie să ne uităm la copac și să nu vedem toată pădurea”, a spus avocatul.

De asemenea, șeful de gară era în funcție doar de o lună, abia dăduse examenele necesare.

Sindicaliștii greci oferă și o altă explicație: pe linia Atena – Salonic, mai precis pe tronsonul unde a avut loc tragedia, nu există sistem electronic de semnalizare. Nu există nici măcar semafoare.

Controlul traficului se face prin stația radio sau chiar prin telefonul mobil, potrivit Digi24.

Aparatele de semnalizare există fizic, dar nu funcționează de ani de zile, deoarece cablurile au fost furate ca să fie duse la fier vechi și nu au fost înlocuite.

Sindicaliștii greci dau vina pe toate guvernele din ultimii ani, indiferent de culoarea politică.

Peste 2.000 de persoane au protestat pentru a doua zi consecutiv la Atena şi Salonic, şocate de dezastrul care s-a produs în apropierea oraşului Larissa.

„Suntem supăraţi pe companie, pe guvern şi pe guvernele trecute care nu au făcut nimic pentru a îmbunătăţi condiţiile de la căile ferate greceşti”, a declarat pensionarul Stavros Nantis, la Atena.

Lucrătorii feroviari au organizat joi o grevă de o zi în urma dezastrului, acuzând neglijenţa guvernului.

Greva a început la ora locală 06:00, afectând serviciile feroviare naţionale şi metroul din Atena.

Amyra Garey a absolvit Facultatea de Limbi și Literaturi Străine, Universitatea București, secția Filologie, limbile - ucraineană-rusă. Pasionată de poezie și scriere, a câștigat concursuri ... vezi toate articolele

Citește și