Ecaterina Andronescu: Bugetul pentru programul Erasmus s-ar putea dubla
Bugetul alocat pentru dosarul Erasmus s-ar putea dubla, de la 14,7 miliade de euro, cât este acum, la 30,2 miliarde de euro, a spus Andronescu, referindu-se la propunerea făcută în acest sens de Comisia Europeană, care, însă, nu va putea fi dezbătută și votată decât în următoarea legislatură a Parlamentului European.
„Cel mai important dintre dosarele pe care noi le-am avut de gestionat a fost dosarul Erasmus. Erasmus este un dosar legislativ pe perioada președinției, regulamentul după care funcționează programul în următorul exercițiu bugetar a fost votat de Parlamentul European în luna aprilie, deci am prins parlamentul pe ultima sută de metri și ca urmare așteptăm viitorul parlament să decidă bugetul. În acest moment, propunerile pentru bugetul programului Erasmus este ca el să crească de la 14,7 cât a fost în acest exercițiu bugetar, la 30,2 cât este propunerea pentru următorul exercițiu bugetar. Ne așteptăm chiar să crească acest buget și propunerea domnului comisar Navracsics se referă în cadrul programului Erasmus la realizarea de rețele de universități europene”, a spus spus miercuri ministrul român al Educației, în cadrul evenimentului dedicat celei de-a șaptea reuniuni a miniștrilor Educației din cadrul ASEM (7th ASEM Education Ministers” Meeting/ASEM ME7).
Evenimentele găzduite de Palatul Parlamentului reunesc reprezentanți ai ministerelor educației din cele 51 de state membre ale inițiativei de cooperare interregională Asia-Europa (ASEM).
Andronescu a invocat crearea unei punți între cele două continente prin intermediul programelor de tip Erasmus pentru creșterea „mobilității” studenților și cadrelor didactice.
„Conferința miniștrilor Europa-Asia încearcă să creeze o punte între cele două continente folosind și programele europene cum este cel Erasmus. Plus, să asigurăm o mobilitate și a studenților și a cadrelor didactice”, a completat Andronescu.
Pe toată perioada în care deține președenția Consiliului UE, România are de gestionat trei dosare, la care a mai fost adăugat între timp un dosar, la propunerea comisarului european pentru educație, a informat ministrul român de resort.
„Comisarul european pentru educație a avut și o propunere. România are de gestionat în această perioadă trei dosare. S-a adăugat și al patrulea dosar pe perioada președinției. Cele trei dosare se referă la îngrijirea de calitate și educația timpurie pentru copiii mici, foarte importante fiind aceste achiziții în primii ani de viață”, a spus Ecaterina Andronescu.
Potrivit ministrului, primele două dosare au vizat tema învățării limbilor străine în școli și adăugarea unor noi competențele personalului adult, în contextul procesului de formarea continuă.
„Al doilea dosar s-a referit la învățarea limbilor străine în școală și cred că aici exemplul României a contat în finalizarea acestui dosar. Exemplul României, în sensul că noi avem în școală două limbă străine și lucrul acesta a fost într-un fel și o încurajare pentru statele care nu aveau decât o limbă străină să accepte două limbi străine sau chiar mai multe să învețe copiii chiar în primi ani de școală. Al treilea dosar care este și adăugat pe parcurs se referă la competențele adulților, noi competențe care se adăugă personalului adult pentru ceea ce se cheamă procesul de formare continuă, toată viața trebuie să învățăm”, a explicat Andronescu.
Ea a spus că peste două săptămâni va prezenta concluziile acestei întâlniri de la București la Bruxelles.