Prima pagină » Știri » ECONOMIE. Război pe piața comerțului. Mall-urile, imposibil de deschis! Ce condiții pun patronii magazinelor

ECONOMIE. Război pe piața comerțului. Mall-urile, imposibil de deschis! Ce condiții pun patronii magazinelor

ECONOMIE. Război pe piața comerțului. Mall-urile, imposibil de deschis! Ce condiții pun patronii magazinelor

Este război total pe piața comerțului. Redeschiderea mall-urilor pare o misiune imposibilă în clipa de față, asta și pentru că patronatele din retailul nealimentar pun condiții grele proprietarilor de centre comerciale. Deocamdată, o soluție acceptată de toată lumea nu se întrevede.

Din contră, am putea spune, patronii de magazine insistă să boicoteze mall-urile dacă solicitările lor nu sunt luate în considerare. Printre altele, patronatul din retailul nealimementar vrea chirie zero pe perioada pandemiei de coronavirus!

„Este un apel disperat, pentru că suntem într-o situaţie disperată. Există proprietari de centre comerciale care au înţeles conjunctura extraordinară şi neprevăzută pe care o traversăm şi care au adoptat atitudinea corectă de dialog şi soluţiile comerciale evidente”, spun reprezentanții magazinelor nealimentare.

Totuși, aceștia atrag atenția că există și alți proprietari de mari centre comerciale „care forţează plata integrală a chiriilor în condiţiile în care membrii noştri au activitatea suspendată. Nu este corect nici moral şi nici contractual, pentru că retailerii nealimentari nu au putut beneficia de spaţiile respective. Dacă nu se înţelege rapid că nu avem de unde acoperi asemenea costuri, ne vom îndrepta spre colaps, iar efectele negative economice şi sociale vor fi extrem de ample”, afirmă secretarul RORETAIL, Cosmin Savu-Cristescu.

Zero chirie și procent din vânzări

Dat fiind contextul în care ne aflăm, Organizaţia Patronală a Retailerilor din România lansează un apel public la adresa proprietarilor de mall-uri și alte centre comerciale de a nu forţa colapsul industriei. Totodată, se cere agrearea unei soluții la nivelul întregii industrii de retail, un New Deal între retailerii nealimentari şi reprezentanţii centrelor comerciale, axată pe două elemente principale: zero chirie pentru perioada suspendării activităţii magazinelor şi negocierea individuală a chiriilor ca procent din vânzări, dar ulterior deschiderii magazinelor.

În caz contrar, „retailerii nealimentari au în plan să nu deschidă magazinele şi să nu participe la redeschiderea centrelor comerciale din România dacă solicitările lor pentru stabilirea unui nou tip de relaţie comercială nu primesc un răspuns favorabil”. Amenințarea patronatelor din retailul nealimentar este cât se poate de serioasă.

Până în prezent, peste 2.000 de magazine au semnat apelul RORETAIL.

Autor

Citește și