Mai mult de jumătate dintre românii care sunt angajați, nu au posibilitatea de a lucra de acasă din cauza specificului activităților pe care aceștia le întreprind și rămân, astfel, vulnerabili îmbolnăvirii cu COVID-19, se arată într-o analiză a MKOR Consulting.
„Pentru (…) 56% dintre românii care au un loc de muncă, lucrul de acasă nu este posibil, din cauza specificului muncii pe care o realizează, făcând ca peste jumătate din populația activă să rămână vulnerabilă la virus. 34% dintre angajați și-au adaptat modul de lucru de acasă, fie parțial (22%), fie în totalitate (12%). 9% obișnuiau să lucreze de acasă și înainte”, se arată în studiul realizat de sursa citată.
Conform studiului citat de Mediafax, o treime dintre români își contactează mai des familia și prietenii, față de care simt mai multă grijă în prezent, potrivit sursei arătate anterior.
În altă ordine de idei, 49% dintre români aleg să reducă cheltuielile la minim în această perioadă de #coronacriza și se gândesc de două ori înainte de a face o cheltuială (42%). Adulții între 45-54 ani sunt cei mai preocupați de bugetul pentru cheltuielile zilnice, mai precizează sursa citată.
Conform sursei citate, 82% dintre români se spală și se dezinfectează mai des pe mâini, iar 75% evită spațiile publice, ieșind afară doar pentru drumurile de strictă necesitate. Un procent de 46% dintre persoane își iau măsuri de precauție suplimentară, alegând să poarte mască și mănuși atunci când ies afară.
Studiul arată și că circa 1 din 4 persoane și-au asigurat provizii de mâncare și alte produse de bază pentru această perioadă. 30% dintre români se îndreaptă către cumpărăturile online zilele acestea, mai mult decât o făceau înainte de pandemia de COVID-19.
Impact… pozitiv
Pandemia de COVID-19 are și un impact pozitiv, conform specialiștilor MKOR Consulting, în sensul în care mai mulți români își manifestă mai mult grija față de prieteni și familie (37%) ori petrec mai mult timp cu copiii (25%).
Din analizele sursei citate, românii trăiesc o stare de conștientizare a importanței prezentului, care ocupă în aceste momente primul loc în lista priorităților tuturor, timpul petrecut cu familia și cei apropiați, iar sănătatea și bunăstarea acestora reprezintă cele mai de preț lucruri.
Româncele tind să pună mai mult accentul pe importanța relațiilor interumane și valorile pe care să le cultivăm în această perioadă grea, și fac apel la solidaritate și credință.
În schimb, bărbații enunță o perspectivă politico-economică negativă, concentrându-se pe certitudinea unui viitor întunecat, cu multe lacune. Tot ei sunt mai degrabă adepții teoriilor conspirative legat de declanșarea epidemiei și criza economică pe care o preconizează.
Sursă foto: Pixabay/caracter ilustrativ