28 de copii de la Școala „IL Caragiale din Pitești”, însoțiți de părinți, au ajuns, miercuri, la Parchetul de pe lângă Judecătoria Pitești, în urma unei plângeri penale depusă de Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD), pentru șantaj, incitare la ură sau discriminare împotriva părinților care și-ar fi instigat copiii să protesteze față de elevul cu ADHD.
Potrivit unuia dintre părinți, un elev al clasei a VII-a B a fost mutat la solicitarea părinților din clasa respectivă în urma scandalului. La Parchet nu au ajuns și copilul cu ADHD și părinții acestuia.
„Infracțiunea de incitare la ură și discriminare împotriva unui copil pe criteriul dizabilității, dublată de propagarea de mesaje de intoleranță, umilire, ură și denigrare în spațiul public reprezintă un atac la dreptul la deminitate nu numai al minorului în cauză, ci a întregii categorii de copii cu dizabilități din România, faptă pentru care cei responsabili trebuie să răspundă penal”, a transmis printr-un comunicat Mădălina Turza, președinte CEDCD.
Mădălina Turza consideră că începând cu data de 17.10.2016, Ionuț, un copil din clasa a VII-a din Pitești, diagnosticat cu deficiență de tip somatic (simptome fizice inexplicabile din punct de vedere medical, boli ale corpului de origine psihologică), a venit la școală să învețe despre ură.
„A fost singur în clasă. Colegii săi erau pe hol, protestau împotriva lui, împotriva faptului că el are o dizabilitate, învață în aceeași clasă ca ei și îndrăznește să spere la normalitate și integrare. Pe pancartele afișate, era scris: ‘Vreau sa imi implinesc visele’, ‘Vreau să învăț’, ‘Vreau sa mi se respecte drepturile’, ‘Vreau respect’. Copilul privea mesajele și nu înțelegea ce legătură au cu el. În toată agitația în care părinții propriilor colegi țipau pe hol, colegii se adunaseră împotriva lui, iar tatăl era luat la întrebări legate de copilul pe care, alături de soție, îl adoptase cu iubire cu ani buni în urmă”, a mai transmis Turza.
De săptămâna trecută, elevul împotriva căruia colegii au protestat prin refuzul de la intra la ore trei zile consecutiv a mers la școală însoțit de mama sa.