Ideea Ministerului vine după ce problematica temelor pentru acasă a fost discutată și criticată aspru în ultima perioadă.
„Astfel, datele ce urmează a fi colectate vor permite identificarea stării de fapt în privința temelor pentru acasă și vor contura variante de ameliorare a eventualelor derapaje prin adoptarea unor instrumente de reglementare. Nu se solicită date personale, iar răspunsurile centralizate sunt confidențiale și vor fi utilizate exclusiv în scopul consultării”, se arată în comunicatul Ministerului Educației.
Cele trei tipuri de chestionare pot fi consultate și completate pe site-ul Edu.ro.
Educația este unul dintre domeniile cele mai criticate în ultimii ani, fiecare început de an școlar fiind marcat de probleme și disfuncționalități. Anul școlar 2017-2018 a fost marcat de o criză a manualelor, Ministerul adoptând, pentru primele opt săptămâni de școală, un „Compendiul introductiv pentru gimnaziu – clasa a V-a”, înlocuitor al manualelor pentru care oficialii din Educație au finalizat licitațiile mult prea târziu.