Dragoș Stanca, fondator UPGRADE 100, festivalul regional dedicat transformării digitale și comunicării online, lansat în București în anul 2012, sub numele inițial iCEE.fest, i-a adresat lui Musk invitația de a participa la evenimentul creat de el.
Totodată, Stanca l-a întrebat despre planurile companiei Tesla în regiune, iar Musk a răspuns că speră „să deschidă curând în România” o reprezentanță.
Întrebat de MEDIAFAX ce l-a determinat să îi scrie acest mesaj lui Elon Musk, Dragoș Stanca a vorbit despre tehnica numită real-time marketing.
„În cazul dat, a folosit-o și Elon Musk, si eu. Concret: eu am lăsat un mesaj adresat mai ales fanilor Elon Musk cu 0,1% șanse de reacție de la fondatorul Tesla. Faptul că e activ pe Twitter și că, uneori, răspunde personal este bine-cunoscut. O face cu bună-știință. Postarea a fost gândită din start să atragă atenția în România, piață aflată pe harta Tesla pentru dezvoltarea în Europa de Est. Faptul că dintre toate comentariile a ales să răspundă comentariului meu poate fi hazard ori poate fi o mișcare gândită tot în virtutea principiilor de real-time marketing, câtă vreme festivalul nostru are o notorietate internațională destul de ridicată. Înclin totuși să spun că e hazard si noroc, dar experimentul a funcționat: a generat peste 5.300 de vizite din SUA / Silicon Valley pe site-ul www.upgrade100.com http://www.upgrade100.com/> ieri si azi. În plus, am obținut un coverage media local și internațional semnificativ – cam asta înseamnă un brand personal puternic combinat cu un „love brand” cum este Tesla”, a explicat Stanca.
Totodată, întrebat dacă schimbul de mesaje l-ar putea determina pe Elon Musk să vină în România, la o conferință sau poate ca invitat la UPGRADE 100 (ex-iCEE.fest), Dragoș Stanca a răspuns: „Ce e sigur e că suntem în discuții avansate de a avea Tesla ca parte din festivalul UPGRADE 100 de anul viitor. Negociem prezența unui speaker relevant din companie. Sperăm să reușim”.
„Un speaker de talia lui Elon Musk apare rar și, când apare, evenimentul nu e neapărat accesibil. Sunt speakeri de multe ori mai puțin cunoscuți ca Musk care percep taxe de peste 100.000 euro pentru o jumătate de oră de prezentare, fapt care se traduce printr-un preț al biletului foarte ridicat. Speakeri de talia lui Musk, veritabili „tech rock stars”, au costuri asociate de sute de mii de euro, chiar peste 1 milion de euro, uneori. E vorba de private jets, măsuri de securitate, plata unui staff extins, cerințe tehnice complexe etc. Șansele sunt, deci, minime – dar niciodată excluse, câtă vreme Musk are un stil neconvențional iar prezența la un eveniment din „exotica” Europă de Est ar fi un „PR stunt” interesant”, a mai spus Stanca.
Elon Musk pare a fi foarte interesat de România în ultima vreme. În urmă cu câteva zile, acesta a descoperit cu uimire că România și Ciad au steaguri asemănătoare și se întreba de ce nu vorbește mai multă lume despre acest lucru.
„De ce nu vorbește mai multă lume despre asta?”, a scris Elon Musk pe platforma de micro-blogging Twitter, în descrierea unei imagini în care apar cele două steaguri.