Întrebat, marți, de jurnaliști, la ședința Consiliului Local Cluj-Napoca, dacă se simte o modificare a relației dintre Primăria Cluj-Napoca și Ministerul Transporturilor după schimbarea de Guvern, în ceea ce privește centura metropolitană, Emil Boc a precizat că în perioada anterioară nu a simțit blocaje majore, ci doar întârzieri.
„Noul Guvern a demonstrat un mai mare dinamism în sensul că protocolul actualizat a fost mult mai repede pregătit, mult mai repede transmis, mult mai concret, iar lucrurile par să meargă mai accelarat decât în perioada anterioară. Nici în perioada anterioară nu au fost blocate lucrurile, nu am simțit blocaje majore, ci mai mult încetinite, au fost întârzieri, acum s-a plecat pe un drum mai accelerat și sper să se continue până la capăt, indiferent de miniștri sau de guverne. Termenul de 31 decembrie 2023 este ultimul în care putem utiliza banii europeni pentru acest proiect, dacă cei de la Ministerul Transporturilor se vor mobiliza și, după ce va fi pregătită documentația pentru autorizația de construire se va organiza în timp licitația de executare a lucrărilor, șanse există să fie gata lucrarea”, a spus Boc.
Edilul a explicat că în ședința Consiliului Local Cluj-Napoca de marți s-a aprobat reactualizarea protocolului de colaborare între CNAIR și unitățile administrativ-teritoriale de pe traseul centurii metropolitane.
„A fost nevoie de acest document pentru că avem acum gata varianta de traseu și se stabilesc obligațiile legale, printre care cea prin care Primăria Cluj-Napoca este mandatată să obțină toate avizele necesare pentru autorizația de construire, iar CNAIR va obține această autorizație. Prognoza inițială nu se modifică, până în 31 decembrie 2023, ultima zi când se pot cheltui banii europeni, trebuie să fie gata centura metropolitană. Totul va depinde de Guvernul României, de Ministerul Transporturilor și de CNAIR, acestea fiind instituțiile titulare de contract în raport cu UE”, a afirmat Emil Boc.
Potrivit acestuia, Primăria Cluj-Napoca a preluat, în locul Guvernului, atribuția de a obține avizele necesare obținerii autorizației de construire, realizarea licitației pentru executarea lucrărilor fiind în sarcina Ministerului Transporturilor.
„În luna decembrie, cel târziu în ianuarie, protocolul actualizat trebuie aprobat și de celelalte administrații locale de pe traseul centurii metropolitane”, a subliniat primarul municipiului Cluj-Napoca.
Centura metropolitană va avea o lungime totală de 38,8 kilometri și patru benzi de circulație, costurile totale ale investiției fiind estimate la 150 de milioane de euro, finanțate din fonduri europene.
Traseul pornește din comuna Gilău, va ocoli municipiul Cluj-Napoca prin zona cartierelor Grigorescu – Mănăștur – Bună Ziua și se va intersecta cu Centura Bulevardul Muncii – Apahida, care ocolește municipiul prin partea de nord-est.