Peste 50% dintre români și-au exprimat nemulțumirea față de curățenia din trenuri și din gări, în timp ce 43% nu sunt satisfăcuți de frecvența circulației acestor mijloace de transport, arată datele unui Eurobarometru publicat luni.
Studiul, care a luat în considerare opiniile a 26.000 de europeni, a fost realizat cu scopul de a analiza nivelul de satisfacție, în rândul călătorilor din UE, cu privire la serviciile interne de transport feroviar, inclusiv trenurile propriu-zise, gările și accesibilitatea pentru persoanele cu mobilitate redusă.
Astfel, 50% dintre români s-au declarat nemulțumiți de curățenia din gări, în timp ce doar 29% sunt mulțumiți. Italienii sunt cei mai nemulțumiți europeni de calitatea curățeniei în gări – 54%.
Nici în ceea ce privește curățenia din vagoane și din WC-uri românii nu s-au arătat mulțumiți. 53% dintre respondenți nu sunt mulțumiți de calitatea curățeniei, fiind devansați la nivelul de insatisfacție doar de italieni – 59%. La polul opus, se află finlandezii, irlandezii și britanicii.
Referitor la informațiile despre mersul trenurilor, 57% dintre români sunt mulțumiți, dar nivelul este în scădere cu 5% față de Eurobarometrul din 2011. Totodată, 62% susțin că sunt mulțumiți de modul în care pot cumpăra bilete.
În schimb, 43% dintre români nu sunt satisfăcuți de frecvența circulației trenurilor, spre deosebire de britanici – mulțumiți în proporție de 67% și luxemburghezi – 75%.
41% dintre respondenții din România sunt mulțumiți de punctualitatea și fiabilitatea trenurilor, în timp ce 35% au o opinie contrară.
În ceea ce privește furnizarea informațiilor în timpul călătoriei, în special când este vorba de întârzieri, 38% dintre români și-au exprimat nemulțumirea, iar 36% s-au declarat satisfăcuți.
Când vine vorba însă de accesul cu biciclete în tren, 28% dintre români s-au declarat nemulțumiți de condițiile oferite, situându-se pe penultimul loc, după Franța – 24% și Germania – 20%. De asemenea, 32% dintre ei susțin că există cel puțin un motiv care îi împiedică să circule cu trenul, precum dificultatea de a ajunge la stație, inaccesibilitatea sau lipsa de asistență din partea personalului.
Referitor la accesibilitatea stațiilor și a platformelor feroviare, numărul nemulțumiților este relativ egal cu cel al celor care nu au nimic de reproșat în acest sens: 36% față de 32%. În schimb, 39% reclamă modul deficient privind accesul în tren.
62% dintre respondenții din România au precizat că au mers, cel puțin o dată, cu un tren internațional, național sau regional, față de 67% media europeană.