EVALUARE NAȚIONALĂ 2012, BAREM ROMÂNĂ. Pop: „Îi invit pe elevi să facă contestație”
Ministrul Educației Liviu Pop a întărit afirmația făcută ieri în ceea ce privește imposibilitatea de a schimba baremul de corectare la proba de română din cadrul examenului de EVALUARE NAȚIONALĂ 2012, dar i-a invitat pe elevii care au răspuns altfel decât prevede baremul, să facă contestație.
„Avem pârghii să rezolvăm această situație. Este singura cale (contestația -n.r.) legală să reparăm ceva”, a declarat ministrul, subliniind faptul că repartizarea computerizată a elevilor în licee nu va fi afectată de ambiguitatea subiectului de la română.
„Ceea ce s-a întâmplat la evaluarea națională este un semn că trebuie modificată legea educației, eliminate aceste evaluări și introdusă admiterea la liceu”, a mai spus Pop.
Subiectul care i-a pus în dificultate pe absolvenții de clasa a VIII-a care au susținut luni proba la română din cadrul examenului de EVALUARE NAȚIONALĂ 2012, a fost cel care testa cunoștințele de sintaxă a frazei. Astfel, elevii trebuiau să indice tipul de subordonată din frază „Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii”. Ei aveau de ales dintre trei variante de răspuns: a) atributivă, b) predicativă, c) subiectivă.
Potrivit baremului, răspunsul corect este c) subiectivă, dar mulți elevi au răspuns b) predicativă, variantă susținută și de unii profesorii și chiar un exemplu din Gramatica Academiei.