Prima pagină » Știri » EVALUARE NAȚIONALĂ 2012. PERLE la proba de ROMÂNĂ

EVALUARE NAȚIONALĂ 2012. PERLE la proba de ROMÂNĂ

EVALUARE NAȚIONALĂ 2012. PERLE la proba de ROMÂNĂ
EVALUARE NAȚIONALĂ 2012. Perle de la PROBA DE ROMÂNĂ

Profesorii care au corectat tezele elevilor de clasa a VIII-a prezenți luni la PROBA LA ROMÂNĂ din cadrul examenului de EVALUARE NAȚIONALĂ 2012 au găsit numeroase exprimări neadecvate sau răspunsuri greșite care pot intra în categoria așa-ziselor „perle”. Iată câteva dintre acestea.

SUBIECTE EVALUARE NAȚIONALĂ 2012. Proba la română

EVALUARE NAȚIONALĂ 2012 ROMÂNĂ. Subiectul care le-a pus cele mai mari probleme elevilor

După ce a analizat textul de la subiectul I, un elev a ajuns la concluzia scurtă și clară că „cireșari sunt cei care se ocupă cu cireșele”, în timp ce altul a identificat două moduri de expunere: „oglinzi și lumini”.

Alții au ales să formuleze răspunsuri mai ample.

„În opinia mea mesajul textului dat este acela că poți adormi mult mai repede citind sau scriind. Dan a descoperit că citind nu putea adormi, probabil și datorită faptului că cartea o citise de nenumărate ori. Dan odată ce a început să scrie în jurnal a și adormit. În concluzie eu cred că textul vrea să ne îndemne că scriind nu numai că ne dezvoltăm vocabularul și modul de a gândi dar timpul trece mai repede și adormim mai repede.”

„În opinia mea Dan este un copil silitor încât citea până îl lua somnul”, a conchis un absolvent de gimnaziu, în timp ce altul crede că „pe Dan l-a dus învățătura până în Evul Mediu”.

Lista perlelor scrise de elevi la proba de ieri nu se oprește aici. „Când primea alocația mergea la librăria din colț unde își cumpăra cărți noi până a strâns o bibliotecă întreagă pe care o va lăsa moștenire copiilor și nepoților lui”, a scris un alt candidat.

„Sinceră să fiu nu prea trece pe la biblioteca școlii, dar își procură cărțile din alte locuri. O să devină o bibliotecară pe cinste”, a scris un elev, în timp ce altul a ajuns la altă concluzie: „Pe lângă lectură lui îi place și biciclismul”.

„Prietenul meu e foarte inteligent și nici nu are capul mare”, scrie un alt elev la cea de-a doua compunere care trebuia redactată. „El fiind cel mai bun prieten al meu îmi spune: Bubulina, dacă nu ai carte, nu ai parte! Și eu îl cred pe cuvânt”, scrie o altă elevă

Citește și