Prima pagină » Știri » EVALUARE NAȚIONALĂ 2012 ROMÂNĂ. Subiectul care le-a pus cele mai mari probleme elevilor

EVALUARE NAȚIONALĂ 2012 ROMÂNĂ. Subiectul care le-a pus cele mai mari probleme elevilor

EVALUARE NAȚIONALĂ 2012 ROMÂNĂ. Subiectul care le-a pus cele mai mari probleme elevilor
SUBIECTE EVALUARE NAȚIONALĂ 2012 ROMÂNĂ. Ce le-a creat cele mai mari probleme elevilor

Elevii au susținut luni prima probă din cadrul examenului de EVALUARE NAȚIONALĂ 2012, la română.

Subiectul care le-a creat cele mai mari probleme elevilor a fost acela care le cerea să identifice tipul propoziției subordonate din fraza „Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii„. Elevii aveau de ales între atributivă, predicativă sau subiectivă.

Potrivit baremului, răspunsul corect este punctul c, adică subiectivă.

Părerile sunt însă împărțite, iar unii profesori susțin că subordonata în cauză este predicativă.

Cum explică lingviștii tipul propoziției subordonate

Acest exercițiu valorează 6 puncte din 100.

La primul subiect la proba de limbă și literatură română, elevii au primit un fragment din romanul „Cireșarii” de Constantin Chiriță pe baza căruia trebuiau să-și dovedească cunoștințele de vocabular și de teorie literară, precum și capacitatea de a înțelege și comenta un text literar. Pe baza aceluiași text, absolvenții claselor a VIII-a trebuiau să-și exprime opinia în legătură cu mesajul transmis.

Subiectul al doilea a vizat cunoștințele despre textele non-literare. Elevii trebuiau să identifice autorul, numele unui articol despre ebook și publicația în care a apărut. Cunoștințele de gramatică au fost verificate pe baza aceluiași text. Cea de-a doua compunere pe care elevii trebuiau să o redacteze avea ca temă trăsăturile unui coleg pasionat de lectură.

Miercuri este programată proba la matematică din cadrul examenului de EVALUARE NAȚIONALĂ 2012. REZULTATELE vor fi afișate vineri, 29 iunie.

Citește și