Evaluare națională 2019 la clasa a II-a. Elevii încep marți probele probele scrise la limba română și limba maternă
Peste 550.000 de elevi vor fi supuși evaluării naționale pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, care începe marți, iar testele vor dura câte 30 de minute pentru elevii de clasa a II-a și 60 de minute pentru cei de clasa a IV-a și a VI-a, anunță Ministerul Educației.
Potrivit calendarului de administrare a evaluării naționale la finalul clasei a II-a, marți vor începe probele scrise la limba română și limba maternă. Testele de citire aferente acestor discipline vor fi susținute pe 8 mai.
Testul la matematică este programat în data de 9 mai, în timp ce proba de limbă română, scris și citit, pentru elevii din rândul minorităților naționale se va desfășura pe 10 mai.
Evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar, finalul clasei a IV-a, are următorul calendar: limba română – 14 mai, matematică -15 mai și limba maternă – 16 mai.
Elevii claselor a VI-a vor susține evaluarea competențelor fundamentale acumulate în ciclul inferior al gimnaziului în zilele de 22 mai -limbă și comunicare și 23 mai – matematică și științele naturii.
Cumulat, se estimează participarea la aceste probe a peste 550.000 de elevi.
Sălile în care au loc evaluările sunt, de regulă, cele în care elevii își desfășoară activitatea în mod obișnuit. Acestea vor fi adaptate în prealabil, după caz, în funcție de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care ar putea influența desfășurarea probelor. Durata alocată rezolvării este de 30 de minute pentru fiecare test administrat elevilor de clasa a II-a, respectiv de 60 de minute pentru elevii claselor a IV-a și a VI-a.
Testele vor fi evaluate de către cadrele didactice din unitățile de învățământ în care acestea se desfășoară, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test.
Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează, nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei.
Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate, transmite sursa citată.