EVALUARE PILOT din 9 mai pentru elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a. De mâine și până în 23 mai, Ministerul Educației dă startul pentru EVALUARE PILOT, metodologiile și lista unităților de învățământ unde vor avea loc acestea fiind publicate pe site-ul Ministerului Educației.
Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului (MECTS) a publicat, pe site-ul www.edu.ro, metodologiile de organizare pentru EVALUARE PILOT, astfel încât să verifice competențele fundamentale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a.
Evaluările vor avea loc în perioada 9-23 mai, prin administrări pilot, pe un eșantion de elevi stabilit la nivel național, respectiv 86 de școli pentru clasa a II-a, 136 pentru clasa a IV-a și 86 de școli pentru clasa a VI-a. Lista acestor unități de învățământ a fost publicată pe site-ul Ministerului Educației.
Eșantionul pentru EVALUARE PILOT a fost realizat de către Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE), astfel încât fiecare tip de evaluare să fie administrat în unități de învățământ distincte, a precizat Ministerul Educației într-un comunicat de presă.
Testele care vor fi administrate, precum și baremele de corectare aferente sunt elaborate de către Centrul Național de Evaluare și Examinare.
La clasa a II-a, acestea conțin două secțiuni, care vizează competențele de receptare-producere a mesajelor și, respectiv, competențe de matematică.
„Rezultatele obținute la evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, consemnarea lor în portofoliul educațional al elevului, respectiv informarea părinților/ tutorilor legal instituiți asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate”, a precizat MECTS, referitor la EVALUAREA PILOT.
La finalul clasei a IV-a, evaluarea elevilor va include disciplinele limba română, limba maternă -pentru elevii care studiază în limbile minorităților naționale și matematică.
„Evaluarea nu se finalizează printr-o notă sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele evaluării fiecărui test contribuie la realizarea unui scor mediu național al performanțelor elevilor pe competențele fundamentale și sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii și cercetări de diagnoză a sistemului de învățământ primar”, potrivit sursei citate.
La clasa a VI-a, EVALUAREA PILOT vizează optimizarea învățării, elaborarea planurilor individualizate de învățare și preorientarea școlară către un anumit tip de liceu. Testele conțin două secțiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare evaluate: limbă și comunicare, respectiv matematică și științe.